משפט

אייל גולן בדרך לבית המשפט: כתב ההגנה שהגיש נחשף

בחודש ינואר השנה הגישו צמד ה-DJ המובילים בישראל ובעולם – ג'ניה טרסול ומתן ג'ינגה לבית משפט שלום תביעה אזרחית בגין הפרת זכויות יוצרים בסכום של 250,000 ש"ח נגד הזמר אייל גולן והחברה שבבעלותו 'ליאם הפקות', כעת, אייל גולן מגיב בכתב הגנה לתביעה המדוברת
אבי פוגל |  2
אייל גולן (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, shutterstock)
בחודש ינואר השנה הגישו צמד ה-DJ המובילים בישראל ובעולם – ג'ניה טרסול ומתן ג'ינגה לבית משפט שלום תביעה אזרחית בגין הפרת זכויות יוצרים בסכום של 250,000 ש"ח נגד הזמר אייל גולן והחברה שבבעלותו 'ליאם הפקות' לאחר שנטען שהעתיקו ושילבו בהופעותיו של גולן את אחד הקטעים המצליחים שיצרו.
בכתב התביעה טוענים צמד היוצרים כי בשנת 2019 הם הפיקו יצירה בשם "טאקדום" שעד היום זכתה בערך לשתי מיליון צפיות. לטענתם, לפני כשלושה חודשים התברר להם להפתעתם כי אייל גולן משתמש ביצירה במהלך ההופעות שלו תוך שהוא משלב אותה עם יצירות שונות, בלי לקבל על כך אישור מפורש.
בעקבות הגילוי הם מיהרו לשלוח לגולן ולחברת "ליאם הפקות" שבבעלותו מכתב התראה לפני תביעה, בו הם דורשים להפסיק מיידית את השימוש ביצירה שלהם ולקבל על כך פיצוי כספי. לאחר שהמכתב לא זכה לתגובה, הם שלחו מכתב נוסף, אך לטענתם גם הפעם הם לא קיבלו יחס.
 

לטענת השניים, השימוש ביצירה שלהם הזיק להם בכך שהפר את זכויות היוצרים מבלי לתת להם כל קרדיט. בנוסף טוענים המפיקים כי מכיוון ששמו של גולן נקשר בפרשיות שליליות, כל שיוך שלו אליהם בניגוד לרצונם גורם להם נזק תדמיתי ומפחית מערך היצירה.
בעקבות טענות אלו הגישו השניים תביעה נגד גולן וחברת ליאם הפקות והם דורשים לפצות אותם בסכום של 250 אלף שקלים. עוד מבקשים התובעים לקבל פירוט על כל תקבול והכנסה שהתקבלה בגין שימוש ביצירה שלהם.
בכתב ההגנה שהוגש לאחרונה ע"י סנגורו של אייל גולן כי בשנת 2019, בחודש ינואר פנה טרסול אל הנתבעים לאחר שפגש אותם בחתונה בקפריסין והוא עצמו ביקש שיעשו שימוש ייבסקראצ'י שלו. לפי כתב התביעה, טרסול הודה לו על כך וטען כי זה כבוד בשבילו, כי נעשה שימוש ביצירה שלו.
ראוי לציין כי במסגרת התיק אייל גולן וליאם ההפקות היו אמורים להגיש כתב הגנה לכל המאוחר 60 יום לאחר הגשת התביעה, הם נמנעו מלעשות כן ובשל כך פרקליטם של הצמד עו"ד לירן כהן הגיש לאחרונה בקשה לקבל פס"ד ולהורות לאייל גולן וליאם הפקות לשלם את מלוא סכום התביעה שכאמור עומד על סכום של רבע מיליון שקל אלא שהשופטת הבכירה נעמה טלמן-בולטין דחתה את הבקשה לאחר שבחנה את אישורי המסירה שבוצעו שלא כראוי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צרות עין
    אנונימי 08/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צרות עין זה מחלה ...לטייל אומר שזה כבוד ואחכ מנסה לגזול מה שלא שלך כסף אנרגיה ! ממליצה לך במקום להתעסק באחרים תוציא עוד איזה להיט או שאתה one hit show? כמה צרות עין איל גולן תהיה חזק ??
    סגור
  • 1.
    אייל גולן המלך
    מ 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאללה שחררו את הבן אדם אז הולך לבית משפט בסדר יאללה מה זה מעניין!!!???????
    סגור