משפט

יוניליוור בצרות? אושר צעד חקירה משמעותי נגד מנכ"ל החברה

חקירת רשות התחרות בחשד לתיאום העלאות מחירים בין רשתות השיווק לספקי המזון ובינם לבין עצמם הגיעה גם לחו"ל. מסגרת החקירה הנרחבת בחשד לקרטל בין המתחרים שפגע בתחרות והוביל לעליית מחירים, קיבלה הרשות מבית המשפט צו חיפוש שכלל גם את כל הקבצים בתיבת המייל האישית של ג'ים יוקסל, המנכ"ל הטורקי של יוניליוור
מערכת ice | 
יוניליוור (צילום freepik, istock)
חקירת רשות התחרות בחשד לתיאום העלאות מחירים בין רשתות השיווק לספקי המזון ובינם לבין עצמם הגיעה גם לחו"ל. ב"כלכליסט" פורסם היום (שלישי) כי במסגרת החקירה הנרחבת בחשד לקרטל בין המתחרים שפגע בתחרות והוביל לעליית מחירים, קיבלה הרשות מבית המשפט צו חיפוש שכלל גם את כל הקבצים בתיבת המייל האישית של ג'ים יוקסל, המנכ"ל הטורקי של יוניליוור.
על פי הדיווח, כדי להפיק את הקבצים האישיים של המנכ"ל הטורקי, נעשתה פנייה של המחלקה המשפטית בסניף הישראלי ליוניליוור העולמית שהמטה שלה ממוקם בלונדון. בהמשך הקבצים הועברו למחלקת החקירות של רשות התחרות.
 
לצורך הפשיטה והחיפושים שביצעו חוקרי הרשות בפברואר במשרדי יוניליוור בקריית שדה התעופה בסמוך לנתב"ג, אישר בית המשפט צו חיפוש לתיבות המייל האישיות של שורת בכירים גם בסניף הישראלי. כדי לחפש ראיות לכאורה לתיאום העלאות מחירים עם ספקים אחרים ורשתות השיווק, נמצאות אלה של סמנכ"לית הכספים מאיה אלמוג, של סמנכ"ל השיווק ישי מנדל ושל סמנכ"ל המכירות ארנון שפירא. חלק מבכירי החברה אף נחקרו בנוסף במשרדי רשות התחרות באור יהודה.
 
לבכירי החברה מיוחס חשד לביצוע עבירות של הסדרים כובלים (קרטל) לפי חוק התחרות הכלכלית, בהם ביצוע הסדר אסור לגבי המחיר שיידרש, שיוצע או ישולם, הרווח שיופק וחלוקת השוק בין מתחרים. העונש המרבי על כך הוא חמש שנות מאסר.
כזכור, לפי החשד, יוניליוור, שטראוס ודיפלומט, מהספקים הגדולים היותר בישראל, תיאמו העלאת מחירים עם רשתות השיווק הגדולות, בהן שופרסל, ויקטורי ורמי לוי, וכל זאת, בין היתר, באמצעות העברת מסרים בראיונות והודעות לתקשורת.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה