כסף וצרכנות

בן אנד ג'ריס וחברת האם יוניליוור מגיעות לבית המשפט

בבית המשפט בניו יורק מתקיים היום שימוע בתביעה מטעם מותג הגלידה נגד חברת האם במטרה למנוע ממנה למכור את הגלידות בשטחים

מערכת ice | 
יוניליוור, בן אנד ג'ריס (צילום freepik, istock, פלאש 90)
היום (שני) יתקיים בבית המשפט בניו יורק שימוע בתביעה מטעם המותג בן אנד ג'ריס נגד חברת האם יוניליוור במטרה למנוע ממנה למכור גלידות בשטחים. 
בלב המשפט המתוכנן השאלה העיקרית היא מהם הסמכויות שיש לדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס? לפי הסכם הרכישה משנת 2000, יוניליוור הסכימה לאפשר לבן אנד ג'ריס לקיים דירקטוריון משל עצמו המורכב מ-9 דירקטורים עצמאיים ושני נציגים של החברה האם. לדירקטוריון יש את האחריות העיקרית לביצוע המשימה החברתית של יצרנית הגלידה, בעוד שיוניליוור אחראית לנושאי תפעול ופיננסים.
 
בחודש שעבר הגישו הדירקטורים העצמאיים תביעה נגד יוניליוור בבית המשפט המחוזי במנהטן בדרישה לקבל צו מניעה נגד מכירת העסקים בארץ של מותג הגלידה לזכיין. שני הנציגים של יוניליוור בדירקטוריון הצביעו נגד התביעה. מומחים משפטיים ציינו בפני הוול סטריט ג'ורנל כי זה חסר תקדים שחברת בת מגישה תביעה נגד החברה האם.
מיוניליוור נמסר בתגובה שמכיוון שחוזה הרכישה מעניק לחברה את האחריות להחלטות הפיננסיות והתפעוליות, יש להם הזכות למכור את העסקים של בן אנד ג'ריס בישראל. יתרה מכך, בכירים ביוניליוור מאמינים שהתביעה לא תקפה בכלל מכיוון שיש להתייחס למותג ולחברה האם כישות אחת, זאת בהתחשב בכך שיוניליוור היא בעלת המניות היחידה של יצרנית הגלידה. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה