משפט
העביר בטעות אלפי שקלים, וזה מה שקרה כעבור חצי שנה
לקוח אנונימי של בנק הפועלים קיבל לחשבון שלו סכום של 50 אלף שקל, סכום גדול שלא היה אמור להגיע אליו ובעקבות טעות הקלדה נחת אצלו. חצי שנה עברה והכסף עדיין לא הושב לבעליו
עוז עובדיה ובת זוגו ביצעו פעולה בנקאית שגרתית וניסו להעביר סכום של 50 אלף שקלים מהחשבון שלה לחשבון שלו, אך לאחר מספר ימים שהסכום לא אותר בחשבון היעד, התגלתה טעות איומה שגררה העברה של הסכום הבלתי מובטל לחשבון אנונימי אחר.
האירוע התרחש במרץ, אז עוד חשבו בני הזוג לתומם כי מקבל הכסף יגלה אחריות וישיב את הכסף אל בעליו. אלא שהתקווה הזאת התגלתה כתקוות שווא, וכעת לאחר מספר חודשים של מאבקים השניים יוצאים בהליך משפטי.
במערכת חמש בקשת 12 ניסו לשוחח עם הנמען השגוי שקיבל לידיו את הסכום וזה הכחיש את העניין ואף ביקש מהתחקירן שיפנה לבנק הפועלים. עודביה העיד כי טרם ההליך המשפטי התקיימה פגישת גישור בין השניים אך זו לא הועילה לאחר שאותו אדם טען כי מדובר בטעות של הבנק וכי הוא כבר השתמש בכסף.
בחודש מרץ האחרון עובדיה התארח הבוקר אצל נסלי ברדה בתוכנית חדשות הבוקר בקשת 12, רק מספר שבועות אחרי המקרה המצער, ושם סיפר, "נכנסנו לחשבון דרך האפליקציה של בנק מסד כדי לבצע העברה בנקאית. כתבנו את השם שלי, מספר הבנק, מספר הסניף, מספר החשבון - ואישרנו את ההעברה", סיפר הבוקר (חמישי) עובדיה לברדה שהגישה הבוקר את "חדשות הבוקר" בקשת 12, "אחרי יומיים-שלושה ראיתי שהחשבון שלי לא זוכה בכסף והתחלתי לדאוג. נכנסנו לחשבון שלה שוב לבדוק אם חויב בכלל, כי יכול להיות שהייתה תקלה וההעברה בכלל לא בוצעה".
"מיד קלטתי שהייתה טעות בספרה אחת של מספר הסניף. החשבון נכון, השם נכון, הכל נכון - חוץ מספרה אחת. במקום סניף 582, כתבנו בטעות 782. באותו רגע לא דאגתי, אמרתי - בטח אין חשבון כזה, זה ייכנס לשגויים, אודיע לבנק שהייתה טעות והוא יתקן את הטעות. למחרת בבוקר פניתי לבנק".
עוד ב-
"התברר שהכסף נכנס, יש חשבון כזה בבנק הפועלים בסניף השגוי. אותו מספר חשבון, אבל בסניף 782. הבנק פנה ללקוח וביקש ממנו שיחזיר את הכסף, הלקוח אמר שהוא לא מוכן. בבנק אומרים, 'נכון, כתבת את שם המוטב, אבל אנחנו לא מסתכלים בכלל על השם אלא רק על המספר'. הלקוח טוען שזאת טעות של הבנק והוא לא מוכן להחזיר".
"הבנק אומר שאין לו גישה לרשימת הלקוחות של בנק הפועלים ושהם לא יכולים לוודא מי בעל החשבון. ברגע שהועבר הכסף, הכדור נמצא אצל בנק הפועלים". תגובת בנק הפועלים למקרה בכתבה היתה, "הבנק נעתר לסייע ופנה למוטב וביקש ממנו להשיב את הכספים. לצערנו, הלקוח דחה את פניית הבנק. נדגיש כי לאחר זיכוי המוטב אין ביכולת בנק הפועלים לבטל את ההעברה. אם המוטב מתנגד להחזיר את הכספים, הבנק אינו יכול לחייב את החשבון באופן חד צדדי בסכום המדובר".
"הבנק אומר שאין לו גישה לרשימת הלקוחות של בנק הפועלים ושהם לא יכולים לוודא מי בעל החשבון. ברגע שהועבר הכסף, הכדור נמצא אצל בנק הפועלים". תגובת בנק הפועלים למקרה בכתבה היתה, "הבנק נעתר לסייע ופנה למוטב וביקש ממנו להשיב את הכספים. לצערנו, הלקוח דחה את פניית הבנק. נדגיש כי לאחר זיכוי המוטב אין ביכולת בנק הפועלים לבטל את ההעברה. אם המוטב מתנגד להחזיר את הכספים, הבנק אינו יכול לחייב את החשבון באופן חד צדדי בסכום המדובר".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
9.חורה (ל"ת)סלאמה 09/2024/04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.שהבנקים יסתכלו על השםמוטט 09/2022/24הגב לתגובה זו0 0שהבנקים יסתכלו על השם או יסירו את השדהסגור
-
7.אם הטעות היתה נגרמת בגלל הבנק,אזי הבנק מזמן היה מעקל אתכשהבנק באמת רוצה 09/2022/23הגב לתגובה זו0 0אם הטעות היתה נגרמת בגלל הבנק, אזי הבנק מזמן היה כבר מעקל את החשבון ואת הבית והרכב ואת אישתו והילדים ואת הסבתא רבה שלו !!סגור
-
6.תגובהאורי 09/2022/23הגב לתגובה זו0 0אדם דוחה ונוכל הכסף לא שלך איך אתה משתמש בו?סגור
-
5.לא הבנתי. השם לא תאם לחשבון והבנק העביר בכל זאת???גל גלץ 09/2022/23הגב לתגובה זו3 0אז בשביל מה הבנק דורש שם? אם אין התאמה, הבנק חייב להתריע. הבנק גם חייב לעשות כל שביכולתו למנוע מקרים כאלו, אבל מסתבר שלא ממש. הקלדת מספר חשבון, הכסף עובר. בום. מי אשם? הרגולטור, המדינה, משרד האוצר, המפקח על הבנקים. הם אלה שאמורים לעבוד בשבילנו, האזרחים. הם אלה שאמורים לחוקק תקנות שמחייבים גופים כאלה לנקוט באמצעים הדרושים בכדי למנוע מקרים כאלה. זה לא שמישהו נרדם בשמירה. זה חמור בהרבה. אין שמירה. מקווה שמישהו מאותם משרדים קורא את הדברים ויעשה מעשה. ואגב, מהבנק הייתי מצפה לייצר מנגנון בעצמו, כאקט של הגנה על הלקוח. אז הנה יוזמה לסמנכ"ל.ית השיווק, אולי לאחד.ת הדירקטורים.יות, הציבוריים שאמורים לשמור עלינו הלקוחות. אני מצפה, אבל בצער יודע שכלום לא יקרה. זו המנטליות הרקובה של כולנו. אולי התגובה הזו תעשה משהו.סגור
- טען עוד
-
תגובה חשובה ונכונה. צריך לפנות למשרד האוצר בדחיפותארז 09/2022/24הגב לתגובה זו0 0גם לדח"צים של הפועלים ושאר הבנקים.סגור
-
4.אנרכיה (ל"ת)מושון 09/2022/23הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.תמיד ההעברה ללקוח נמען שכבר ברשימה שכסר העברתם לו בעברהסוד הגדול 09/2022/22הגב לתגובה זו0 0נמען חדש, רק אם יש גם דם מזוהה, לפני. אם לא תעבירו 10 שח. ואחכ השאר.סגור
-
2.ברמה המשפטיתזה לא יעזור למעביר, והמקבל מפנה לבנק כנראההסוד הגדול 09/2022/22הגב לתגובה זו0 0כנראה נועץ עם עורך דין . מוסרית זה נורא משפטית. לא יעזור כלום.סגור
-
1.מדינה מושחטתאבי 09/2022/22הגב לתגובה זו3 0בארצות הברית אם נכנס לך כסף בטעות לחשבון או סכום גבוהה מידי ואתה לא מחזיר זו גניבה ואתה עומד לדין על כך ובישראל שהמדינה גונבת אותך עם מיסוי על מיסוי זה בסדר עולם הפוך על גבול אנרכיהסגור
-
מושחתת. שחיתות. למרות ששוחטים אותנוא. 09/2022/24הגב לתגובה זו0 0מדהים איך אנשים לא יודעים עברית.סגור



