משפט

ישלם לגרושתו 14,500 שקל בחודש בשל פערי הכנסה

חלוקת הרכוש בין בני הזוג לשעבר כוללת גם מספר נכסים בשווי של למעלה מעשרה מיליון שקלים
מערכת ice | 
הסכם גירושין (צילום freepik, pexels, shutterstock)
בפשרה נדירה בתום מו"מ לניהול הליך גירושין, נקבע היום (רביעי) כי גרוש ישלם לאשתו לשעבר 14.5 אלף שקלים בחודש לאורך כארבע שנים, בשל פערי הכנסה עצומים ביניהם. חלוקת הרכוש בין בני הזוג לשעבר כוללת גם מספר נכסים בשווי של למעלה מעשרה מיליון שקלים. 
 
לאחר 30 שנות נישואים ושלושה ילדים, יחסיהם של בני זוג, עלו על שרטון והם החליטו לפרק את החבילה. לדברי עוה"ד לוסי מאיר, שייצגה את האישה, הקרע ביחסיהם נוצר לאחר שהבעל איבד כל עניין באשתו והחל להיעדר שעות וימים ארוכים מהבית, לרבות בשבתות, בהם העדיף לשהות במחיצת חבריו. לדברי עוה"ד מאיר, רק לאחרונה כשהבעל עזב את הבית ועבר לדירה שכורה, התברר לאישה כי קיימת צלע שלישית בתמונה.
במהלך שנות נישואיהם צברו בני הזוג רכוש רב, לרבות שישה נכסים, שחלקם רשומים על שם ילדיהם. לאורך החודשים האחרונים התנהל בין בני הזוג משא ומתן, מחוץ לכותלי בית המשפט, הנוגע לחלוקת הרכוש ולאיזון המשאבים ביניהם.
לצורך אומדן הרכוש הרב נדרשו חוות דעת מקצועיות של מומחים, ביניהם שמאי לעניין שווי הנכסים, עורך דין המתמחה במיסוי ואקטואר לעניין חישוב הזכויות הסוציאליות ופערי ההשתכרות בין בני הזוג.

עו''ד לוסי מאיר. צלם סם יצחקוב
לדברי עוה"ד מאיר, על פי חוק יחסי ממון, כל אחד מבני הזוג זכאי לקבל כמחצית מהרכוש המשותף שנצבר במהלך החיים המשותפים, וכך היה גם במקרה זה. השאלה שנותרה במחלוקת נגעה לפערי ההשתכרות בין בני הזוג.
בעוד הבעל, שהשתכר כעצמאי למעלה מ-50 אלף שקלים נטו בחודש, האישה זכתה למשכורת כשכירה, בסך של 6,500 שקלים נטו בלבד, ומדובר בפער השתכרות של  למעלה מ-45 אלף שקלים בחודש.
עוה"ד מאיר מסבירה, כי כאשר נוצר פער ממשי בכושר ההשתכרות של בני הזוג, יש לדאוג לחלוקת נכסים הוגנת, שבה החלש כלכלית לא יישאר חלש לאחר הגירושים, אלא שווה זכויות.
לדבריה, חלוקה זו נובעת מהתפישה, לפיה אחד מבני הזוג, על פי רוב האישה,  וויתרה למעשה על התפתחותה המקצועית לצורך טיפול בילדים וניהול משק הבית המשותף, ובכך אפשרה לבעלה להגדיל את כושר השתכרותו.
לאחר הגירושין, כאשר מתברר פער השתכרות כה משמעותי, צריך לשאוף להעברת דמי הסתגלות חודשיים, מעין מזונות גרושה, לטובתה, כצד החלש יותר כלכלית.
לפתרון המחלוקת נדרשה חוות דעת מקצועית של אקטואר, שעל מינויו התעקשה עוה"ד מאיר. חוות דעת זו בחנה את רכיב פערי ההשתכרות, ונקבע בה סכום פיצוי חודשי, שאותו זכאית האישה לקבל, ואשר יעמוד על 14.5 אלף שקלים בחודש. האקטואר הסביר בחוות דעתו, כי התחשיב בוצע על פי שיטה שאומצה על ידי בית המשפט, ולפיה גובה הפיצוי יעמוד על שיעור של 1 אחוז מפערי ההשתכרות בין הצדדים לכל שנת חיים משותפים.
האקטואר הציע שתי אפשרויות לפיצוי האישה: תשלום חודשי של 14.5 אלף שקלים למשך 4 שנים או תשלום חד פעמי מהוון של כ-680 אלף שקלים. הצדדים בחרו לחתום על הסדר לתשלום חודשי קבוע.
לדברי עו"ד מאיר "הליכי גירושים הם הליכים מורכבים לא רק משפטית, אלא גם רגשית. במקרים שכאלה, אך טבעי שהבעל לשעבר יחוש מתוסכל על שהוא נדרש לשלם סכומי כסף כה משמעותיים לאשתו לשעבר, מבלי שהדבר מגיע לה לגישתו.
על כן, בכדי שהמו"מ מסוג זה יצלח, נדרשים באי כוח הצדדים למומחיות בניהול משא ומתן, וכן ללא מעט פסיכולוגיה והכרת החוק. את המו"מ יש לנהל ברגישות ובתבונה, תוך הכרה בשאיפות ובחששות של שני הצדדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה