משפט

אפי נוה זייף חתימות? מועמדותו ללשכת עורכי הדין עומדת בספק

ימים ספורים לאחר שהתברר כי מועמדותו של אפי נוה לראשות לשכת עורכי הדין נמצאת בסכנה, היום מתברר כי קיים חשד חדש בנוגע לחתימות והפעם מדובר בזיוף לכאורה של מעל 50 חתימות ידניות
מערכת ice |  2
אפי נווה (צילום ערוץ 10)
בשבוע שעבר דווח כי מועמדותו של עורך הדין אפי נוה לראשות לשכת עורכי הדין מוטלת בספק. החשד נותר כי החתימות הדיגיטליות המעידות על תמיכה במועמדות של נוה אינן חוקיות. היום (ראשון) מתברר כי זה לא נגמר כאן, וכי ישנו חשד שחתימות ידניות שהוגשו מזויפות.
לפי כלכליסט, עו"ד נעמי עיני פלדמן, חברת ועדת הבחירות, העלתה את החשד שהתרחש זיוף חתימות והפעם מדובר בעניין פלילי. לטענתה כ-56 חתימות מזויפות היות שהן דומות מאוד אחת לשנייה ונדמה כי רבות מהן נכתבו בכתב יד אחד ואחיד. למרות זאת, בוועדת הבחירות החליטו, ברוב של 12 נגד 6, לא לחקור את הטענה הזו. 
 
לצד זאת, המחלוקת סביב האמינות של החתימות הדיגיטליות נותרת בעינה, וטרם התקבלה החלטת הוועדה בנושא, נוה כבר הגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בנושא: "החלטתה של ועדת הבחירות לא רק שאינה חוקית, אלא יוצרת אנדרלמוסיה, מערבבת מין בשאינו מינו, ואינה מבדילה בין אימות חתימה באמצעות היוועדות חזותית לבין חתימה אלקטרונית כמשמעות המונח בחוק חתימה אלקטרונית".
את החשד הזה העלה עו"ד דורון ברזילי. לפי חוקי הלשכה, על מועמד להגיש לפחות 550 חתימות ידניות (חתימות בכתב יד עם עט על גבי דף). מפלגתו של עו"ד ברזילי הצליחה להשיג ראיות המוכיחות כי עו"ד נוה ומספר מועמדים נוספים הגישו דיסק-און-קי לוועדה עם חתימות דיגיטליות, שנאספו על ידי שליחת לינקים לטלפונים של חברי הלשכה.
כזכור, בחודש נובמבר האחרון הורשע נוה בפרשת נתב"ג. בית המשפט גזר עליו מאסר קצר וקנס של 2,000 שקלים. למרות ההרשעה, הוועדה לא עוסקת בה כלל, ואת המהלך נגד נוה במסגרת זו מובילה התנועה לאיכות השלטון שפנתה כבר לפרקליט המדינה והיועמ"שית בהרב-מיארה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אפי נווה
    אזרחית ותיקה 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם עו"ד אפי נווה היה מרשה לעצמו לעשות בארצות הברית לעשות פעמיחם מה שעשה במעבר גבול נתב"ג לא היה נושם יותר אוויר מחוץ לכלא..ויחד עם שאר הנושאים יש לו חוצפה ואומץ מוסרי לנסות להבחר שוב ללשכת עורכי הדין..טוב ששוקלים להא לתת להם לבחור יותר שופטים.שיעשו בדק בית עמוק ולשנן אתכללי האתיקה
    סגור
  • 1.
    יש שרים עם הרשעות פליליות אז מה הבעיה? (ל"ת)
    נו 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור