משפט

דרמה בלשכת עורכי הדין: האם הבחירות יבוטלו?

מנכ"ל הלשכה אורי אלפרסי הזהיר כי החלטת ועדת הבחירות לפסול חתימות דיגיטליות עלולה לסכן את קיום הבחירות ב-20 ליוני
מערכת ice | 
עמית בכר (צילום סיון פרג')
דרמה בלשכת עורכי הדין אחרי שביום רביעי החליטה ועדת הבחירות לפסול חתימות תמיכה דיגיטליות, למרות שלפני פחות מחודש היא כן אישרה חתימות מסוג זה. בעקבות זאת, הזהיר מנכ"ל הלשכה אורי אלפרסי כי ההחלטה עלולה לסכן את קיום הבחירות ב-20 ליוני.
 
"ברצוני להבהיר, כמנהלה הכללי של הלשכה, כמי שאמון על הצלחת הבחירות וכמי שנושא באחריות הכללית האופרטיבית, תקינות וטוהר הבחירות, כי ככל שיווצר מצב שבו לוחות הזמנים יהיה בלתי אפשרי (בין השאר לאור ההתנהלות והשתלשלות האירועים האחרונים), אזי הדבר יטיל בספק את קיומן של הבחירות במועדן", כתב אלפרסי במכתב שנשלח היום ליו"ר ועדת הבחירות של הלשכה עו"ד שלומי באשי.
אלפרסי הוסיף: "זאת ועוד, חזרתי והדגשתי אתמול בפני חברי ועדת הבחירות שלוחות הזמנים להם ועדת הבחירות מחויבת הם קצרים ביותר ועליהם לעמוד בלוחות זמנים אלו. לאור כל האמור, ובנסיבות אלו, הריני להודיע כי למנגנון הלשכה ישנן משימות שוטפות שהינו מחויב להם במסגרת תפקידו והמנגנון אינו ערוך לביצוע בדיקות נוספות וחדשות בסד הזמנים הדחוק הקיים וכאמור, ממילא הסמכות לביצוע בדיקות אלו היא של ועדת הבחירות ולא של מנגנון הלשכה".
"כל טפסי חתימות התמיכה של כל המועמדים למוסדות הלשכה נמצאים במשרדי הלשכה וחברי הוועדה מוזמנים לבצע את הבדיקות האמורות בהתאם להחלטתם מאתמול", הוסיף אלפרסי . "בנוסף, ככל וועדת הבחירות תקבל החלטה להסתייע בגורם חיצוני לביצוע משימותיה הם רשאים לפנות בעניין זה אליי על מנת לבחון תקציב והיתכנות לשכירת גורם חיצוני כזה".
בסיום מכתבו, כתב אלפרסי : "ברצוני להבהיר, כמנהלה הכללי של הלשכה, כמי שאמון על הצלחת הבחירות וכמי שנושא באחריות הכללית האופרטיבית, תקינות וטוהר הבחירות, כי ככל שייווצר מצב שבו לוח הזמנים יהיה בלתי אפשרי (בין השאר לאור ההתנהלות והשתלשלות האירועים האחרונים) אזי הדבר יטיל בספק את קיומן של הבחירות במועדן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה