משפט

חברת החשמל תשלם פיצויים ב-5 מיליון שקל? זו הסיבה שנתבעה

?ייצוגית נגד חברת חשמל בגין גביית עלות מערכתית מיצרני חשמל פרטיים. סכום התביעה הוערך בסך של 5 מיליון שקלים, וזאת על בסיס הנחה שהיא נוגעת לכ-5,000 יצרני חשמל פרטיים, כאשר סכום ההחזר הממוצע המגיע לכל אחד מהם כתוצאה מהתחשיב השגוי עומד על סך של כ-1,000 שקלים
מערכת ice |  1
חברת החשמל (צילום shutterstock, freepik)
בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת חשמל הוגשה בתחילת השבוע לבית המשפט המחוזי בחיפה. התביעה עוסקת בגביית סכומים בגין "חיוב עלות מערכתית" מיצרני חשמל פרטיים אשר ההתחשבנות עימם נעשית לפי שיטת ההזרמה, אשר לפיה היצרן מחויב או מזוכה רק על עודפי החשמל שהוא צורך או מעביר לרשת החשמל הארצית.
על פי הנטען בתביעה, למרות שבהחלטת רשות החשמל נקבע במפורש כי התחשיב יבוצע לפי "כמות חשמל מיוצרת לקוו"ט מותקן", חברת החשמל עורכת את התחשיב לפי ערך הממיר,  וזאת גם ביחס ליצרני חשמל שערך הקילוואט המותקן אצלם נמוך מערך הממיר, ולפיכך ערך הממיר אינו משקף ואינו יכול לשקף את כמות החשמל המיוצרת ע"י המערכת המותקנת אצלם.  
 
התביעה הוגשה בידי עוה"ד דורון רדעי וניצן גדות ממשרד רדעי-גדות אשר טוענים כי כתוצאה מהתחשיב השגוי חברת החשמל משלשלת לכיסה סכומי כסף שאינם מגיעים לה, וזאת תוך ניצול כוחה  כספקית החשמל הוותיקה והגדולה בישראל, על חשבונם של יצרני חשמל קטנים אשר אינם מודעים  לתחשיב השגוי.
סכום התביעה הוערך בסך של 5 מיליון שקלים, וזאת על בסיס הנחה שהיא נוגעת לכ-5,000 יצרני חשמל פרטיים, כאשר סכום ההחזר הממוצע המגיע לכל אחד מהם כתוצאה מהתחשיב השגוי עומד על סך של כ-1,000 שקלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד תביעה ייצוגית נדרשת
    לאה 12/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברת החשמל שולחת הודעות לשלום לצרכנים באיחור מכוון וידוע מראש. על מנת לגבות מהצרכן, עמלה בעבור איחור בתשלום מעבר למועד שנקבע לתשלום. חברת החשמל מודעת לכך. גם אני הערתי לה על כך גם בכתב, לא פעם אחת. אך היא ממשיכה לשלוח לצרכניה את ההודעות לתשלום באיחור, לאחר המועד האחרון לתשלום, שהיא קבעה. גונבת כספים מהצרכנים, ומעשירה את קופתה. התנהלות מקוממת כל כך. מוזמן עורך דין אמיץ וישר, להגיש בשל כך, תביעה ייצוגית, נגד חברת החשמל
    סגור