בארץ

סקר דרמטי: ישראל תכריע את חיזבאללה? כל התרחישים וההשלכות

71% מהמשיבים, רוב מובהק ונחרץ, גורס כי יש לצאת באופן מיידי לפעולה נרחבת בגבול הצפון, במטרה להרחיק את נסראללה מיישובי קו העימות. רק 12% חשים כי על ישראל להמשיך להכיל את המצב הנוכחי. גלנט כינס את ועדת המל"ח העליונה, שקיימה תרגיל לבדיקת מוכנות העורף לתרחיש של מלחמה בצפון, לרבות קשיים באספקת החשמל
מערכת ice |  1
חיזבאללה (צילום shutterstock)
על רקע המתקפה המתמשכת של חיזבאללה על גבול הצפון, שהביאה השבוע להירצחה של אישה וליותר מ-10 פצועים בעומק ישראל, לרבות פגיעה בבתים רבים בקו העימות - סקר חריג שמתפרסם הבוקר (שישי) חושף כי רוב הציבור בישראל תומך בפעולה נחרצת נגד חיזבאללה. 
לאחר גל התקיפות הנרחב של צה"ל בדרום לבנון, בכיר חיזבאללה חוסיין פדלאללה אמר כי ישראל "תשלם את המחיר עבור הפשעים הללו". סגן ראש המועצה השיעית האסלאמית העליונה בלבנון, עלי א-חטיב, גינה גם הוא את התקיפה ואמר: "הטבח הציוני שפגע במשפחה בא-נבטיה גבה את חייהם של אזרחים חפים מפשע, ילדים ונשים".
 
על פי סקר מעריב, שנערך על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All.co.il, כ-71% מהמשיבים, רוב מובהק ונחרץ, תומך ביציאה מיידית לפעולה נרחבת בגבול הצפון, שתרחיק את נסראללה מהגבול עם ישראל. 12% חושבים כי על ישראל להמשיך להכיל את המצב הנוכחי, ואילו 17% נוספים השיבו כי אינם יודעים. 
 
פדלאללה פנה לממשלת לבנון וקרא להגיש תלונה דחופה לאו"ם ולמועצת הביטחון כדי "לגנות את ישראל ולהעניש אותה על פשעיה ועל המשך תוקפנותה נגד לבנון". ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי הודיע: "ביקשתי משר החוץ להגיש תלונה חדשה דחופה נגד ישראל למועצת הביטחון". ערוצי התקשורת המקומיים החלו לכנות את האירוע "טבח -נבטיה".
 
שר הביטחון יואב גלנט כינס את ועדת המל"ח (מוכנות לשעת חירום) העליונה, שקיימה תרגיל לבדיקת מוכנות העורף בתרחיש של מלחמה בצפון, הכולל אפשרות לקשיים באספקת החשמל והאנרגיה, שינוע מזון ופינוי חולים מבתיהם לבתי החולים. עוד הורה גלנט להיערך להגנה על נכסים אסטרטגיים. 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היהודים יכריעו כל אויב (ל"ת)
    חינה טחינה 02/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור