בארץ

יאיר לפיד במתקפה: "זה לא יכול להימשך ככה, לא תמותו אם לא תתגייסו"

בעקבות סערת חוק הגיוס והשיח הציבורי בנוגע לעובדה כי הציבור החרדי אינו מתגייס ברובו לצה"ל, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, פרסם פוסט נוקב באינסטגרם ובו מחה על טענות הצעירים החרדיים שאינם מוכנים להתגייס: "אם הם לא יתגייסו, ימותו אנשים אחרים"
מערכת ice |  1
יאיר לפיד (צילום מסך ערוץ הכנסת)
ברקע סערת חוק הגיוס, ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שיתף בפוסט באינסטגרם שלו את נקודת המבט שלו בנוגע לאמרות הנשמעות מהציבור החרדי אשר קוראות לצעירים להשתמט מצה"ל. "ברחובות ישראל מפגינים בימים האחרונים צעירים חרדים שצועקים: “נמות ולא נתגייס”. לא תמותו אם לא תתגייסו. אנשים אחרים ימותו כדי להגן עליכם. אנשים אחרים מתים עכשיו כדי להגן עליכם", כתב לפיד.
בהמשך הוא הוסיף כי "לוחמים מתים בעזה כדי להגן עליכם", ואומר כי אם אותם צעירים חרדים לא יתגייסו הם יזכו לחיים נוחים, עם קצבה מהמדינה ובלי שום סיכון לחייהם. הוא מסביר כי הדיון על גיוס החרדים הוא לא חדש, "אבל המציאות כן חדשה". לפיד טוען כי בצה"ל הגיעו למסקנה שאין מספיק חיילים בשביל להגן על מדינת ישראל, והתיאוריה של "צבא קטן וחכם" קרסה לחלוטין. "בשביל להגן על חיי האזרחים, צריך יותר חיילים".
 
"הצבא רוצה להאריך את השירות הסדיר בחזרה לשלוש שנים. ומה אחר כך? ארבע שנים? חמש שנים?", שואל חבר הכנסת בדאגה. "וכל זה כשיש מאגר עצום של צעירים חרדים, בריאים, יכולים לקחת חלק במאמץ, אזרחים ישראלים". לפיד מסביר כי יש כ-66 אלף צעירים חרדים אשר יכולים להתגייס, ומספיק שרבע מהם אכן יתגייסו בשביל להחזיר את שירות הסדיר לשנתיים ושמונה חודשים, וכן בשביל להשאיר את שירות המילואים לחודש אחד בלבד בשנה.
"זה לא נגד עולם התורה. אין לי, אין לנו, שום דבר נגד לימוד תורה. אם הם לא יתגייסו, ימותו אנשים אחרים שיצאו להגן על מדינת ישראל. הציבור המשרת, העובד, הלוחם. זה לא יכול להימשך ככה. הצבא צריך אותם, המדינה צריכה אותם", סיכם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יהיר יהיר לפיד מתרסק בסקרים..איבד כבר למעלה מ 50% מכוחו
    רני 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא פלא שהוא מאבד עשתונות ..לדעתי הוא יגיע למספר חד ספרתי במנדטים !!
    סגור