בארץ

קרעי על חוק הגיוס: "מי שתורתו אומנותו - שומר עלינו"

שר התקשורת התבקש להתייחס לסוגיית השוויון בנטל, והצהיר בפה מלא: "זה לא הזמן למאבק בציבור החרדי". תנועת אחים לנשק מסרה בתגובה: "בושה, עמדות לא ציוניות". בחקיקה החדשה לא ניתן מענה לשאלת השירות עבור החברה החרדית והערבית, והציבור החילוני הכללי צפוי לבלות יותר בצה"ל - כשמספר ימי המילואים רק עולה
מערכת ice |  3
שלמה קרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בצל סערת חוק הגיוס והמלחמה המתמשכת ברצועת עזה, אמר הערב (שני) שר התקשורת שלמה קרעי במהדורה המוקדמת של חדשות 12: "מי שתורתו אומנותו - שומר עלינו יותר ממה שאנו שומרים עליו". בנוסף, הדגיש כי "מי שלא תורתו אומנותו חייב להתגייס, אבל זה לא הזמן למאבק בציבור החרדי".
מתנועת אחים לנשק נמסר בתגובה על דבריו של שר התקשורת: "בושה ששר בכיר בממשלה מייצג את הליכוד עם עמדות לא ציוניות. מי ששומר על מדינת ישראל, כולל על תלמידי הישיבות אלו הם חיילי צה"ל הגיבורים. אין שום בעיה גם להיות שומר מצוות וגם להיות לוחם בצה"ל וכל דבר אחר זו פוליטיקה ולא מהות".
 
היועצים המשפטיים של משרדי הביטחון והמשפטים פרסמו בשבוע שעבר לציבור את התיקונים לחוק השירות והמילואים המעודכן לטובת השגות כחלק מראשית תחילת החקיקה. מאחורי הקלעים עומד לחץ גדול במערכת הביטחון ובמשרדי הממשלה, בעקבות המחאה והזעם אחרי פרסום פרטי  החוק - שלא משנה את סוגיית השוויון בנטל, ולמעשה רק מגדיל את הנטל הקיים על אלו שכן משרתים בצבא. 
  
בזירה הפוליטית ובכללה גם מתוך הקואליציה קיימת התנגדות לחוק במתכונתו הנוכחית, שלא מציג מתווה גיוס עבור האוכלוסייה החרדית והערבית. בתזכיר החוק הנוגע להארכת השירות הסדיר לגברים ל-3 שנים, אחרי כמעט 9 שנים בהם משך השירות הסתכם ב-32 חודשים. 
 
 
לפי התיקון שמבקשים בצה"ל לבצע, מספר הימים המירבי בהם ישרת חייל מילואים פשוט יוגדל מ-54 ימים במהלך שלוש שנים ל-42 ימים בכל שנה אחת; מספר ימי המילואים המירבי של מפקד שאינו קצין יוגדל מ-70 ימים במהלך שלוש שנים, ל-48 ימים בכל שנה; מספר הימים המירבי בהם ישרת קצין במילואים יוגדל מ-84 ימים במהלך שלוש שנים ל-55 ימים בכל שנה. בנוסף, שר הביטחון יוכל לקבוע בצו, באישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, על תוספת של ימי מילואים בשנה בהתאם לצורך.
 
כזכור, סערת הגיוס עלתה לכותרות לאחר ההחלטה על הקדמת בגיוס לבני המכינות הקדם צבאיות וחניכי שנות השירות, ובנוסף לכך הארכת שירות הסדיר והמילואים, כאשר בני הישיבות מקבלים פטור משירות צבאי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מעניין למה אנחנו מפסידים
    ליברטאן 02/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם אידיוטים שמאמינים בחבר דימיוני "כל יכול שלא יכול לשמור על עמו" "מנהיגים" את המדינה שלנו ומעבירים מילארדים של כסף שדוד לפרזיטים אנטי-ציונים. אני מתפלא איך עדיין יש לנו מדינה.
    סגור
  • 2.
    דברי ההבל והבלע של קרעי
    ולדמיראיליץ לנין 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל מדינה שפויה ולאור המצב הביטחוני שלאורו ביטלו קיצור שירות והריכו את שהות חיילי המילואים מעל ומעבר ליכולתם ,לאמור דברי הבל ורישעה מצידו של שר האומר בפיו את דברי אדוניו,יש לסלקו מיידית ממשרדו בממשלת המחדל והעושק, לזרקו לגולאג בסיביר ואתמול ביחד עם כל ממשלת מחדל וצער זו!!!
    סגור
  • 1.
    הפרזיטים והמשתמטים נעשים חרדים כדי לא להתגייס. (ל"ת)
    חיים 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור