בארץ

יום האישה הבינלאומי בכנסת: "דמיינו שזו הבת שלכם יושבת שם"

יום האישה מגיע לכנסת: מיה רגב עלתה לנאום בפתיחת כנס יום האישה הבינלאומי בכנסת, הקהל עמד והריע כשעלתה לבמה. בהמשך נערכה תערוכה לכבודה של שני לוק ז"ל. חברתה אליה, שרה שיר ששני כתבה
דוד זולדן | 
יום האישה הבינלאומי 2024 (צילום נגה מלסה)
היום התקיים אירוע לציון יום האישה בכנסת בסימן תרומתן של נשים במלחמת "חרבות ברזל" בהשתתפותן של נשים רבות שלחמו בחזית, בעורף ובהסברה למען המדינה. בכנס השתתפו יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה ותת אלוף אלה שדו שכטמן יועצת הרמטכ״ל לענייני מגדר. עם פתיחת הכנס אמרה חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה: "ציון יום האישה הבינלאומי הנוכחי, ואלו שעוד שיבואו, כבר לעולם לא ידמו לציון יום האישה בישראל בשנים שלפני ה07/10״.
מחוץ לאולם האודיטריום שבכנסת הוצבו יצירותיה של שני לוק ז"ל. לאחר הצגת התערוכה הכנס נפתח בדקה דומיה לזכרן של כל הנשים שנרצחו במהלך המלחמה, ומיד לאחר מכן עלתה לבמה אחותו של שאולי גרינגליק ז"ל שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. לאחר מכן, עלתה לבמה מיה רגב שנחטפה לעזה ממסיבת הטבע ברעים ביחד עם אחיה, איתי רגב. מיה סיפרה וחשפה את העדות שלה מהשבי.
 
בסיום דבריה עלתה לבמה אליה בר נוי, חברה של שני לוק ז"ל שרה את השיר "בית" מילות השיר נכתבו על ידי שני לוק. הטקסט מדבר על הרצון של שני לחזור הבייתה בזמן שגופתה עדיין חטופה בעזה לאחר שנרצחה במסיבת ה'נובה'. השיר נכתב לפני שנחטפה ולכן מתכתב באופן מצמרר עם התקופה.
את הפנאל הראשון בכנס הנחתה יולן כהן, כתבת הבריאות של ערוץ 12. הפאנל הראשון עסק בסיפוריהן של הנשים שנלחמו ולנלחמות בחזית ומוכיחות שנשים יכולות לעשות הכל. בפאנל זה השתתפו פקד עמית גור, מפקדת חבל אשכול מג"ב דרום, רפ"ק בר מנשורי, קצינת אג"מ בשדרות וטלי חדד מאופקים שבבוקר השביעי באוקטובר פינתה את בנה ועוד שלושה עשר פצועים נוספים תחת אש. סגן ד״ר שי שרגא קצינת הרפואה של סיירת צנחנים שלחמה בקרבות בסג'עיה וסא״ל אור בן יהודה מפקדת גדוד קרקל שנלחמה בעשרות מחבלים ב07/10.
 
את הפאנל השני הנחתה ורד פלמן, כתבת ירושלים בכאן 11. הפאנל השני סיפר את יוזמותיהן של נשים בעורף. יש נשים שנלחמות בחזית ויש נשים שנלחמות על הבית. בפאנל השתתפו שגית בכנר ממובילות פורום נשות המילואים, מורן חטב מפורום נשות הקבע ד״ר שני סבוראי בנד, מתמחה בכירוגיה. רחל עזריה חברת הכנסת לשעבר יוזמת ומנהלת העוגן למשפחות המילואים ונועם וייסבוך פארמדיקית מד״א.
הפאנל השלישי בהנחייתה של טיטי איינאו מלכת היופי לשעבר ואשת עסקים בהווה, סיפר את המלחמה בחזית ההסברה של נשים רבות המגיעות מתחומים שונים. ביניהן אשלי וקסמן בקשי, משפיענית שעצרה הכל לטובת הסברה, אורלי פרומן סגנית יו"ר מכבי העולמית, טל הוכמן משדולת הנשים, שקד כהן המפיקה הראשית של מטה ההסברה האזרחי שהוקם בעקבות המלחמה וחברת הכנסת שירלי פינטו שגרירת ההסברה בשפת הסימנים מטעם משרד החוץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה