בארץ

משמעות ההחלטה הדרמטית בבג"ץ: כמה מאות מיליונים יפסידו הישיבות?

לפי פסיקת בג"צ כספי הישיבות שאמורים לעבור לתלמידים חייבי גיוס, יוקפאו כבר מיום שני הקרוב. במשרד האוצר ערכו חישוב זריז והגיעו למסקנה כי כ-600 מיליון שקל בשנה יוקפאו
מערכת ice | 
בית המשפט העליון (צילום אוליבייר פיטוסי פלאש90)
אז מה המשמעות הכלכלית של ההחלטה הדרמטית של בג"ץ מהערב, לפיה יוקפאו כספי התמיכות לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס, כבר החל מה-1 לאפריל? גורמים במשרד האוצר שנדרשו לעניין העריכו כי כשליש מהתקציב החודשי המועבר לישיבות ייעצר במיידית.
באתר ynet פורסם כי כ-50 מיליון שקלים מתוך 150 מיליון שאמורים לעבור לישיבות יוקפאו. סך תקציב הישיבות עלה בתקציב 2024 ל-1.7 מיליארד שקל, ולפי הערכה ראשונית בשל החלטת בג"ץ יוקפא מסכום זה סך של כ-600 מיליון שקל.
 
השופטים עוזי פוגלמן, יצחק עמית ונעם סולברג כתבו בצו הביניים כי "נאסר על המשיבים לבצע העברות כספים לצורך תמיכה במוסדות תורניים עבור תלמידי מוסדות תורניים שלא קיבלו פטור או דחייה משירות צבאי ולא התייצבו לגיוס מאז יום 1.7.2023 מכוח החלטת הממשלה". כך גם "ביחס לתלמידי מוסדות תורניים שדחיית שירותם מכוח פרק ג'1 האמור פקעה והם לא התייצבו לגיוס מאז יום 1.7.2023 מכוח החלטת הממשלה". 
השופטים ציינו כי צו הביניים הוצא בעקבות "עמדת היועצת המשפטית לממשלה בדבר אי-חוקיות העברת כספי התמיכות לאחר מועד זה, ובהיעדר מקור סמכות לכאורי להמשך התקצוב, לא ראינו להורות על הוראת מעבר". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה