בארץ

מחשש לפגיעה בביטחון הלאומי: מי מונע את כניסת הסינים לארץ?

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הארבור הגישה בקשה להקמת נמל תזקיקים חדש במפרץ חיפה, אלא שחנ"י פסלה את מועמדותה "מטעמי ביטחון לאומי". החברה הסינית הגישה עתירה לבית המשפט בטענה שמדובר בהחלטה לא סבירה, אך חברת נמלי ישראל לא חזרה בה
מערכת ice | 
ישראל, סין (צילום shutterstock)
חברת נמלי ישראל הודיעה בפברואר האחרון לחברת התשתיות הסינית צ'יינה הארבור (China Harbour Engineering company) כי היא לא תוכל לגשת למכרז להקמת נמל תזקיקים חדש במפרץ חיפה וזאת "מטעמי ביטחון לאומי". בתגובה, החברה הסינית פנתה לבית המשפט המחוזי בת"א, וטענה: "חשש כבד כי ההחלטה התקבלה משיקולים זרים למנוע השתתפות תאגידים סיניים בפרויקטים מקומיים בתחום התשתיות".
עם זאת, חנ"י לא שינתה את דעתה וטענה כי מאחר והיא חברה ממשלתית אשר "בשל אופי פעילותה והסיכונים הטמונים בה מונחה על ידי גורמי הביטחון", וכן בשל המצב הנוכחי בו ישראל מצויה במלחמה, ועדת המכרזים מאמינה כי הסינית אכן צריכה להיפסל. צ'יינה הארבור מסרה כי מדובר בהחלטה שגויה, שאינה סבירה באופן קיצוני שכן החברה "מעולם לא גרמה, ולא תגרום, בשום צורה ודרך, לפגיעה בביטחון הלאומי של מדינת ישראל".
 
הפרויקט המדובר הוא בנייתו של מסוף חדש שנועד להחליף את הישן, ובכך להוות מסוף מודרני שמיועד לייבוא וייצוא של תזיקי נפט. נזכיר כי זו אינה הפעם הראשונה שצ'יינה הארבור מבקשת לפעול בישראל, והיא כבר ביצעה בעבר את בניית נמל הדרום החדש בהיקף של כ-3 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה