בארץ

יואב קיש מכריז: זה הפרופסור המוערך שיקבל פרס ישראל

פרופ' צבי מזא"ה, שהיה אחראי לגילוי של כוכב הלכת הראשון אשר אותר מחוץ למערכת השמש, יקבל פרס ישראל בתחום חקר הפיזיקה לשנת 2024. לפני כשנה, פרופ' מזא"ה השתתף במחקר שבמהלכו אותר חור שחור במרחק של כ-4,000 שנות אור מכדור הארץ 

מערכת ice | 
יואב קיש (צילום אתר הכנסת)
לאחר שסערת שר החינוך יואב קיש ופרסי ישראל תמה, אט אט מתבהרת התמונה לגבי מקבלי הפרסים היוקרתיים. אתמול (חמישי) הכריז שר החינוך יואב קיש כי מי שיקבל את פרס ישראל בתחום חקר הפיזיקה לשנת 2024 הוא פרופ' צבי מזא"ה, אשר משמש כחוקר באוניברסיאת תל אביב בתחום האסטרופיזיקה התיאורטית והאסטרונומיה התצפיתית.
צבי מזא"ה משמש כפרופסור למקצועות הפיזיקה והאסטרונומיה באוניברסיטת תל אביב משנת 1991. בשנת 1989 היה אחראי פרופ' צבי מזא"ה על החיפוש אחר כוכב לכת שממוקם מחוץ למערכת השמש ואכן הוא אחראי על הגילוי המרעיש.
לאחר שקטף הישג מרשים זה, לפני כשנה השתתף פרופ' מזא"ה במחקר מיוחד שבו אותר חור שחור במרחק של בערך 4,000 שנות אור מכדור הארץ. על כך אמר פרופ' מזא"ה: "זה גילוי מרגש. השילוב הראשון מסוגו בין התצפיות מן הקרקע, לבין נתוני החללית, מוכיח מעל לכל ספק שגילינו שני חורים שחורים דוממים. הקרבה היחסית שלהם אלינו מראה כי מספרם של החורים השחורים הדוממים בחלל הוא גדול".
ועדת פרסי ישראל ציינה כי הסיבה לבחירת פרופ' מזא"ה נובעת מהישגיו המרשימים שקטף במהלך השנים: "הסינתזה המתודולוגית של פרופסור מזא"ה הובילה לגילוי פלטנות חוץ-שמשיות תוך פיתוח שיטוח ניתוח, שהפכו לשיטות סטנדרטיות בתחום". לטענת הוועדה, הישגיו של הפרופסור מקנים לו הכרה עולמית כאחד האבות המייסדים של תחום הפלנטות החוץ-שמשיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה