בארץ

מנהיגי ה-G7 נגד איראן: "סכנה להסלמה אזורית בלתי נשלטת"

בעקבות התקיפה החסרת תקדים של איראן בשטח ישראל, מנהיגי ה-G7 קיימו דיון חירום דחוף בו תקפו את איראן והביעו סולידריות עם ישראל: "איראן עשתה צעד נוסף לערעור היציבות של האזור, דורשים ממנה ומשלוחיה להפסיק את התוקפנות. מוכנים לנקוט צעדים נוספים עבור כך". וגם: מה אמרו על המלחמה בעזה?
מערכת ice | 
הגרעין האיראני (צילום shutterstock)
איראן פתחה אתמול (שבת) במתקפה חסרת תקדים והראשונה בתולדותיה על שטח ישראל, זאת לאחר ששיגרה מאות כטב"מים וטילים לעבר ישראל, כאשר ישראל, בסיוע שותפיה, הביסה את המתקפה כאשר יירטה 99% מהטילים והכטב"מים ששוגרו לעברה.
היום, מנהיגי G7, שבע המדינות הכי חזקות בעולם, קיימו פגישה דחופה בנוגע לתוקפנות האיראנית נגד ישראל והוציאו הודעת תמיכה וסולידריות, במסגרתה קראו להרגיע את הרוחות.
 
בהודעה הרשמית שהוציאו מנהיגי ה-G7 נכתב: "אנו מביעים את מלוא הסולידריות והתמיכה שלנו בישראל ואנשיה ומאשרים מחדש את מחויבותנו לביטחונה. בפעולותיה אלה, איראן עשתה צעד נוסף לערעור היציבות של האזור ומסתכנת בהתדרדרות להסלמה אזורית בלתי נשלטת. יש להימנע מכך. נמשיך לפעול לייצוב המצב ולמנוע הסלמה נוספת".
עוד נמסר כי "ברוח זו, אנו דורשים מאיראן ומשליחותיה להפסיק את התקפותיהן, ואנו מוכנים לנקוט צעדים נוספים כעת ובתגובה ליוזמות מערערות יציבות נוספות. כמו כן, נחזק את שיתוף הפעולה שלנו לסיום המשבר בעזה, לרבות על ידי המשך פעילות להפסקת אש מיידית ובת קיימא ושחרור בני ערובה על ידי חמאס, ולספק סיוע הומניטרי מוגבר לפלסטינים הנזקקים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה