בארץ

המשטרה מתחדשת: זאת ההחלטה שהתקבלה בעקבות ה-7 באוקטובר

במשטרה החלו להפיק לקחים מה-7 באוקטובר והחליטו על רכישה של ספינה ממוגנת לכוח השיטור הימי. עלות הספינה - יותר מ-7.5 מיליון שקל
מערכת ice | 
משטרת ישראל (צילום פלאש 90/ סורייה דיאמנט)
ב-ynet מפרסמים שהמשטרה החליטה לרכוש ספינה ממוגנת באורך של בין 11 ל-14 מטר. הספינה תירכש מחברה פרטית שפועלת באיחוד האמירויות והיא תעלה יותר מ-7.5 מיליון שקל.
 
החברה האמירתית נקראת Aksum Marine  והיא פועלת בעיקר באזור המזרח התיכון ומערב אירופה. משטרת ישראל עשתה תחקיר מקיף בנוגע לחברה האמירתית ולאחר שהבינה שמדינות רבות במרחב קונות ממנה ציוד הגנתי לחילות הים שלהן, השתכנעה להוציא לפועל את העסקה.
במשטרה לא בזבזו זמן והחלו בתחקירי ה-7 באוקטובר עוד בימים הראשונים של הלחימה, אחד מהלקחים שהבינו מאותו יום הוא המחסור הגדול בסירות ממוגנות ירי בשיטור הימי, במשטרה סבורים שאפילו מספר קטן של ספינות מהסוג הזה יכול היה לצמצם באופן משמעותי את האירוע בבסיס זיקים ואת החדירה מהים שהתבצעה בשעות הראשונות של הלחימה על ידי הכוח הימי של חמאס. 
בנוסף להצטיידות במרחב הימי, במשטרה החליטו לאחר ה-7 באוקטובר על מיגון והצטיידות בניידות ממוגנות ירי. בתחילת הלחימה למשטרה היו חסרים כלי רכב ממוגני ירי רבים, לכן החליטו להשתמש בימים הראשונים בכלי רכב ממוגני ירי שהוחרמו ממשפחות פשע באזור הצפון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה