בארץ

אזהרה ממשטרת ישראל: מנסים לדלות מכם פרטים - כך תישמרו

חברת אבטחת המידע "Eset", מתריעה מפני מייל תמוהה בו מתחזים למשטרת ישראל מנסים לדלות פרטים אישיים מקורבנות בארץ, הכוללים מספר כרטיס אשראי ועוד: "מדובר בניסיון הונאה שמטרתו לגרום לקורבן לפנות לרמאים".

מערכת ice | 
מייל, אבטחה (צילום pixabay)
חברת אבטחת המידע "ESET", הזהירה היום (רביעי), את התושבים בארץ כי הם חשופים לניסיון הונאה זדוני, בו מתחזים למשטרת ישראל מנסים לפתוח ערוץ תקשורת עם קורבנות פוטנציאלים דרך המייל, ולהוציא מהם פרטים אישיים.
"ESET" התריעו מפני מייל שמופץ בימים אלו לתושבים רנדומליים מרחבי הארץ, בו המתחזים מחפשים לפתח קשר עם קורבנות תמימים. כותרת המייל היא: "זימון לבית המשפט, דרך המשטרה" כשהשולח הוא לכאורה מפקד משטרת ישראל.
 
כמו כן, מהחברה מסרו כי מטרתם של הקבצים שמצורפים למייל הם להפחיד את הקורבנות ולגרום להם ליצור קשר עם התוקפים ומבקשים שלא לפתוח את תוכן המייל. כפי שניתן לראות, המלל עמוס בשגיאות בעברית והניסוחים בו לא תקינים, זה כשלעצמו צריך להדליק נורה אדומה ראשונה.
כאמור, מטרת התוקפים היא לפתח תקשורת עם הקורבנות הפוטנציאלים, כשתחילה הם שולחים מייל שאינו זדוני וכך מצליחים ליצור קשר מבלי להיתפס על ידי תוכנות ההגנה. לאחר מכן, כשנוצר שיח, לתוקף יש כמה אפשרויות לגרום לקורבן נזק, החל מדליית פרטים אישיים בהם יוכל לעשות שימוש נוסף ועד ל"וויתור על ההאשמות", בתמורה לתשלום אגרה צנועה של כמה שקלים, באמצעותה ישיג את פרטי האשראי.

קרדיט: ESET
אלכס שטיינברג, מנהל מוצרים בחברת אבטחת המידע "ESET" מסר בתגובה: "מדובר בניסיון הונאה שמטרתו לגרום לקורבן לפנות לרמאים. לאחר שהקורבן יצור קשר עם התוקף, קרוב לוודאי כי הוא יתבקש לתת פרטי אשראי או פרטי התחברות למחשב, אשר עלולים להעמיד את המחשב ואת המידע האישי של הקורבן בסכנה וקיים חשש לפגיעה בפרטיות".

קרדיט: ESET
עוד המשיך שטיינברג: "במייל אין קבצים זדוניים או קישורים ולכן הוא לא יזוהה כזדוני על ידי חלק ממערכות ההגנה. חשוב לשים לב לכתובת ממנה הוא נשלח ולטעויות הדקדוק הרבות אשר מצביעות כי הרמאים ככל הנראה אינם דוברי השפה. תמיד חשוב לגלות ערנות ובמיוחד בחודש אפריל שבו מציינים את "OpIsrael", קמפיין רשתי שמטרתו לפגוע בישראלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה