בארץ

תחקיר פנימי חושף: שני הלוחמים שנהרגו נפגעו מאש צה"ל

מבדיקה שערכו בצה"ל עולה כי שני החיילים שנפלו בערב החג נהרגו כתוצאה מירי טנק ישראלי. בעקבות מטען וירי נ"ט, זיהה הכוח בטעות את הבניין בו שהו הלוחמים, בתור בסיס אויב. באירוע נפצעו גם מספר חיילים
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל)
כשברקע הכניסה האפשרית לרפיח והדיונים על עסקת החטופים, תחקיר צה"ל חושף כי קאלקידן מהרי ועידו אביב ז"ל שנפלו בערב החג השני מתו בעקבות אש צהל"ית. מהרי ואביב שהו בבניין שנפגע מפגז שירה טנק. הבניין בו שהו היה מחוץ לגבולות הגזרה של הטנק היורה. 
התחקיר נערך על ידי מפקד אוגדה 99, תא"ל ברק חירם, כך פורסם אתמול (שלישי) בישראל היום. התחקיר חושף כי הלוחמים נהרגו במהלך חילופי אש דו צדדי כאשר הטנק שירה בהם זיהה את הבניין בו שהו באופן שגוי כבסיס אויב. באותה עת פעלה בשטח חטיבה 2 המורכבת מלוחמי גולני במילואים ועוצבת יפתח 679. 
 
האירוע החל בשעה 17:00 בערב החג כאשר עלה טנק של צה"ל על מטען, מה שהוביל להתפרקות חוליות מרכב הזחל. לאחר שעלה הטנק על המטען החל ירי נ"ט לכיוון הטנק. הכוחות השיבו באש אל עבר מה שזיהו בתור מקור הירי. טנק מחטיבת 679 יצא מגבולות הגזרה שלו וירה אל עבר הבניין בו שהו מהרי ואביב. באירוע נפצעו שני לוחמים נוספים בעקבות ירי הפגז. פצוע נוסף נפגע באירוע מירי הנ"ט. 
עידו אביב היה בן 28 במותו, "עידו הדריך מאות מילדי העיר והיה דמות ידועה בקרב הגולשים" ספד לאביב ראש עיריית קריית ים. קאלקידן מהרי היה בן 37 במותו. בת דודתו ספדה לו ברשת החברתית X: "צודקים כשאומרים שתמיד מדובר בטובים ביותר. האיכותיים, הציוניים, האופטימים, אוהבי האדם והארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה