בארץ

הכנסת ה-25 צפויה לשבור שיא של חברי כנסת נורבגים

הכנסת ה-24 היוצאת גוררת איתה החוצה גם 21 חברי כנסת נורבגים אך כפי הנראה הכנסת החדשה עשויה להחזיר לפחות מחצית מהם למשכן. תרחיש כזה יכול להתממש אם שרים וסגני שרים יתפטרו כדי להכניס את חבריהם הבאים בתור
דוד זולדן | 
משכן הכנסת (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, pexels)
אם בכנסת היוצאת נהוג היה להחליף 3 עד 5 חברי כנסת בהתאם לכוחה האלקטורלי של הסיעה הרי שבסיעת הליכוד מתכננים להכניס 7 חברי כנסת במסגרת החוק הנורבגי. אם צעד כזה אכן יתממש הרי שחברי כנסת שנפרדים מחר מהכנסת היוצאת עשויים למצוא את עצמם לעוד קדנציה וגם נציגים שעמדו בתור ימצאו עצמם נושרים מהתור היישר לספסלי הקואליציה.
עבור רשימת הליכוד החל מהמקום ה-33 ועד למקום ה-39, זוהי בשורה חשובה עבורם משום שהם יכולים לכהן בכנסת אם יתנדבו שבעה משרי הליכוד להתפטר מהכנסת ולהקריב עצמם לטובת הרחבת שורות המפלגה.
אם תרחיש זה יתממש הרי שנראה בכנסת הבאה את דן אילוז, אריאל קלנר (ח"כ לשעבר), אתי חווה עטייה (ח"כ בכנסת ה -24), עמית הלוי (ח"כ לשעבר), צגה מלקו (משוריינת חדשה של נתניהו ונציגת העדה האתיופית), אושר שקלים וקטי שטרית (ח"כ בכנסת ה-24).
במפלגות החרדיות צפויים לבצע את המהלך על סגני השרים הרווחים בקרבם וחשבון פשוט מעלה כי אם יהדות התורה מקבלת משרת שר ושני סגני שרים היא יכולה תמורת פרישתם להכניס לכנסת שלושה חברי כנסת נוספים כולל המקום העשירי ברשימה: יצחק פינדרוס שמוצב במקום השמיני. ולא רק הוא. משה שמעון רוט מ'אגודת ישראל' שמוצב במקום ה-9 ואליהו ברוכי מ'דגל התורה' שכיהן בעבר כח"כ נורבגי בממשלת נתניהו-גנץ עשוי להיכנס לקואליציה.
ש"ס צפויה לקבל ארבעה שרים (עם אופציה לשר חמישי) כולל סגני שרים כך שגם היא תשמש בחוק ותגדיל את שורותיה ותצרף לשורותיה את יוני משריקי יועצו האישי של אריה דרעי, נתי חייק אשר בתפקידו האחרון תפקד כיו"ר ש"ס בחיפה, ארז מלול עורך דין ולשעבר יועצו של השר המנוח דוד אזולאי ז"ל, סמיון מושיאשוילי ומאיר יוסף גלנט.
גם בציונות הדתית לא יטמנו ידיהם בצלחת וגם הם מתוכננים לעשות שימוש בחוק ולהגדיל את כוחם ובעיקר את הסיכוי לרוב בהצבעות. 
 
אם אכן יממשו סיעות הימין את הפוטנציאל הגלום בחוק הנורבגי צפויה הקואליציה המתגבשת לשבור את השיא הקודם ששברה הכנסת היוצאת. זו מנתה 21 חברי כנסת נורבגים של ממשלת בנט-לפיד שאושרו בעקבות הקמת הממשלה על חודו של 61 ועד לתבוסתה הרועמת הודות לפרישתה של סילמן שגרמה לאובדן הממשלה ולאיבוד נציגים שנכנסו בזכות החוק הנורבגי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה