בארץ

נתניהו החליט: הקמת ממשלה עד רביעי עם או בלי סמוטריץ'

ההתעקשות של סמוטריץ' על תיק האוצר או הביטחון יוצרת מתח בין ישראל לממשל האמריקני, ולא מוסיפה שקט בשורות הליכוד שמפתחים ציפיות לגבי התיקים הללו
דוד זולדן |  1
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
הנתק בין נתניהו לסמוטריץ' מחריף. יו"ר הליכוד קבע את יום רביעי הבא כתאריך היעד להקמת הממשלה ותיאם זאת עם חברי הכנסת של ש"ס, יהדות התורה ועוצמה יהודית. 
מהפגישה הטעונה בין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יצא האחרון ואפילו לא חצי תאוותו בידו. נתניהו לא ממתין לתשובת סמוטריץ' וכבר הציב דדליין להקמת הממשלה גם בלעדיו עד רביעי הבא. נתניהו נחוש שלא לעכב את הקמת הממשלה גם אם יצטרך להשביע ממשלה עם 57 נציגים כולל חברי הכנסת של עוצמה יהודית והסיעות החרדיות כאשר הציונות הדתית נותרת מאחור ותצטרף אחרי ההשבעה. 
 
נתניהו בוטח בעצמו משום שהוא משוכנע שסמוטריץ' לא יצביע נגד ממשלת ימין ובאותה נשימה צריך להזכיר כי בין בן גביר לסמוטריץ' מונח הסכם חתום שאף צד לא נכנס לממשלה בלי השותף השני.
על פי הדיווח בחדשות 12, נתניהו גער בסמוטריץ' על דרישותיו לתיק האוצר או הביטחון, ואמר לו: "אל תשכח שבזכותי התאחדת עם בן גביר ויש לך 14 מנדטים". סמוטריץ' הזכיר לנתניהו כי הוא המפרק של הממשלה הקודמת ואמר לנתניהו: "אל תשכח שבזכותי סילמן עזבה את הקואליציה ואחריה אורבך ובזכות ההתנגדות שלי השותפות עם רע״מ הפכה לא לגיטימית".
וכאילו לא די בכך הרי שנתניהו פרסם אמש הודעה המפארת את הישגיו של בן גביר במשא ומתן הקואליציוני ושיגר בכך מסר עוקצני לסמוטריץ'. בהודעת הליכוד נכתב כי "הערב חלה התקדמות משמעותית במגעים הקואליציוניים בין הליכוד לעוצמה יהודית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביבי פחדן
    אני 11/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביבי מזמן לא ימין. לכל חברי גוש הימין שאינם בליכוד, אל תרשו שתהיה ממשלה בלי סמוטריץ. ביבי רוצה חיים קלים. ללכת להכניס את גנץ לממשלה? זה שאירח את אבו מאזן בביתו. פשוט בושה. בגלל זה עזבתי את הליכוד, אין אמונה בכם.
    סגור