בארץ

מחאת בלפור בדרך לסיבוב שני? בצמרת 'יש עתיד' מאיימים

בריאיון ל-ice מכריז ח"כ בועז טופורובסקי יו"ר סיעת יש עתיד ומרכז האופוזיציה על מרי אזרחי בלתי אלים ומזהיר כי "הקיצוניות והאידיאולוגיה ההרסנית של בן גביר רק תתסיס את השטח"

דוד זולדן |  3
בועז טופורובסקי (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
על רקע התסכול הגובר במחנה השמאל-מרכז ממהלכי הממשלה המתגבשת, מניף הבכיר ביש עתיד את נס המרד והודף את השמועות על פילוג באופוזיציה העתידית. בריאיון ל-ice מכחיש ח"כ בועז טופורובסקי יו"ר סיעת יש עתיד ומרכז האופוזיציה את הטענות להעדר שקיפות מצד המחנה הממלכתי בכל הנוגע לשיבוץ נציגי שתי המפלגות בוועדות: "אלה ידיעות שקריות ותוצאה של מכונת הרעל של הליכוד, לנסות לפלג אותנו. לא יקרה". על התקרית בחברון: "אסור שתמונות כאלו יצאו החוצה, הן פוגעות בצה״ל ובמדינת ישראל".
אבי מעוז מתכנן לנסח חוקים נגד הקהילה הגאה ולהצר את צעדיה. עד כמה אתה מודאג?
"אבי מעוז הוא קיצוני במפלגה קיצונית. כבר הכריז שהוא בעד טיפולים פסיכולוגיים לקהילה הלהט"בית, בעד לבטל את יחידת היוהל"ם בצבא, על משרד החינוך אמר כי קיימות שם תפיסות פמניסטיות רדיקליות, ולקינוח התבטא בפגאניות כשאמר שהתרומה הגדולה ביותר של נשים היא - להינשא. לכן, ללא צל של ספק. אבי מעוז יעשה כל שביכולתו לערער ערכים ליברליים ודמוקרטיים ככלל, ולפגוע בקהילה הלהט"בית בפרט.
נדמה שכוכבי ביקש להעביר מסר לחיילי צה"ל והורה להשליך לכלא את חייל גבעתי עוד בטרם שהתקיים בירור בעניינו. האם ככה מתנהל צבא מקצועי?
"בראש ובראשונה, חיילי צה״ל הם חוד החנית של המדינה שלנו, הם שומרים עלינו. אנחנו מגבים אותם ונפעל ביד קשה כנגד כל מי שמפר את הסדר ומונע מהם למלא את תפקידם.
אנו סומכים על צה״ל שיודע להפעיל שיקולים מבצעיים ומשמעתיים ויודע לבקר את עצמו. אנחנו מגנים אלימות מכל סוג, אסור שתמונות כאלו יצאו החוצה, הן פוגעות בצה״ל ובמדינת ישראל".
 
ייתכן שהחיילים מקבלים מוטיבציית יתר בעידן בן גביר?
"קמפיין הבחירות הקיצוני של בן גביר מראה על העתיד לבוא, זליגה של קיצוניות לגוף שהוא א׳ פוליטי ותפקידו להגן על מדינת ישראל. האידיאולוגיה ההרסנית של בן גביר ושותפיו רק תתסיס את השטח".
כיצד אתה מתכנן לפעול נגד ממשלה שהולכת לרמוס את הערכים הכי מקודשים בעיניך? 
"אנו נפעל בכל הכלים שעומדים לרשותנו, לרבות הפרלמנטריים והציבוריים. מאחורינו עומדים מאות אלפי אזרחים שרק לפני מספר שבועות הצביעו על כך שצביון מדינת ישראל צריך להיות יהודי, דמוקרטי וליברלי. עוד לפני שהממשלה הקיצונית הזאת קמה כבר אפשר לראות את היעד שלהם - פגיעה במערכת המשפט, במעמדן של נשים, בקהילה הגאה ועוד גזרות רבות אנטי דמוקרטיות הרסניות ומזהמות".
האם נראה מרי אזרחי?
"הפעילים שלנו ואנחנו נחזור לרחובות, לגשרים ולכיכרות אנחנו נהיה בכל מקום ונניף יחד בגאון את דגל מדינת ישראל! נמחה על מה שרוצים לעשות מהבית שלנו. לא נשתוק, לא נעצור, לא נוותר! עד שממשלת הקיצונים תחדול מלהתקיים".
 
המחנה הממלכתי מתנהל עצמאית מול הליכוד ולא מציג חזית אחידה עם יש עתיד. מדוע אין שקיפות מצד השותפה הטבעית?
"אנחנו מזמינים את כולם לעבוד יחד תחת רה״מ לפיד ומאחורי המפלגה הגדולה בגוש. כמרכז האופוזיציה אני יכול לומר שאנחנו מבינים את החשיבות של התפקיד שלנו, לא באנו לחמם את הכיסא באנו להילחם. רק אם נשלב כוחות ונעבוד בשיתוף פעולה נחליף את ממשלת הקיצוניים ונשיב את מדינת ישראל למסלול שלה. יש לנו שותפים מעולים, עשינו את זה פעם אחת, נעשה זאת שוב, יחד".
אז בעצם אין לכם טענות על התנהלות המחנה הממלכתי בכל הנוגע לשיבוץ הוגן של נציגי האופוזיציה בוועדות? 
"באשר לכל הדיבורים מסביב על התנהלות האופוזיציה, אלה ידיעות שקריות ותוצאה של מכונת הרעל של הליכוד, לנסות לפלג אותנו. לא יקרה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    משועממים (ל"ת)
    סימה 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    אף אחד לא יצעד עם הליצנים האלו גם אלו שצעדו (ל"ת)
    שאול 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    הסתה ורעל מבית יש עתיד
    כוכי 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מי שהדמוקרטיה בגרונם אך הם הורסים את הדמוקרטיה...לא עזר בכוח אז ישתמשו בעוד כוח...הרבה ארס..הסתה... מובילים למלחמת אזרחים...תתביישו! איבדתם כל ערך יהודי. מדברים כגרועים באוייבים. אתם אלימים ומתנשאים.
    סגור