בארץ

אלון שוסטר: "חיילים לא יכולים לקחת את החוק לידיים"

סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר בריאיון ל-ice, נוזף בלוחמי גבעתי בתקרית בחברון ומעניק גיבוי מלא לרמטכ"ל כוכבי. מזהיר מפני מינויו של אבי מעוז לסגן שר וחרד מפני מהלכי הממשלה המתגבשת 
דוד זולדן |  4
אלון שוסטר (צילום דוד כהן פלאש 90)
סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר בריאיון ל-ice לא מכחיש את הטענות כי במחנה הממלכתי מדירים את "יש עתיד" בכל הנוגע לחלוקה הוגנת בשיבוצים של חברי האופוזיציה בוועדות הכספים, החוץ והביטחון הזמניות כולל הוועדה לביקורת המדינה. "נקיים משא ומתן עצמאי עם הליכוד בנושא" אומר שוסטר בשם ראש מפלגתו גנץ. הוא מודאג ממינויו של אבי מעוז שלטענתו יפגע בקהילת הלהט"ב ומעניק גיבוי מלא לרמטכ"ל כוכבי בתקרית של חיילי גבעתי בחברון.   
האם אתה חושש שח"כ אבי מעוז יפעיל את סמכויותיו ויגביל את הזכויות של קהילת הלהט"ב?
"אני מאוד חרד מהמינוי המסתמן של ח"כ אבי מעוז לתפקיד סגן שר. אמירותיו נגד קהילת הלהט"ב מאוד קשות ואני מגנה אותן. הממשלה המסתמנת כבר מדברת על ביטול מהלכים שהובלנו למען קהילת הלהט"ב, כמו הנחיית שרת החינוך למתן מענים לתלמידים להט"בים במערכת החינוך שמבקשות לתת מקום נגיש ונוח לכל תלמידי ישראל. הם מחזירים אותנו אחורה. זה בלתי מתקבל על דעת. אנחנו נמשיך לפעול מול כל הניסיונות לפגוע בזכויות אדם ובאזרחי מדינת ישראל באשר הם".
האם היה נכון לחרוץ את דינו של החייל שהכה פעיל שמאל בחברון לפני שהתקיים בירור בעניין? 
"מתקיים הליך סדור של בירור העובדות ולאחריו יוסקו מסקנות. בכל מקרה, נכון לגנות כל הפעלת כוח שעל פניה בוצעה שללא לצורך. לחיילי צה"ל יש אחריות להפעלת הכוח, הם לא יכולים לקחת את החוק לידיים. אני סומך על מפקדי צה"ל שיטפלו בכל חריגה וימנעו כל כניסה של פוליטיקה לצה"ל ולשיקולים מבצעיים". 
 
כיצד אתה מתכנן לפעול נגד ממשלה שהולכת לרמוס את הערכים הכי מקודשים בעיניך? 
"אנחנו נשרת את העם מהאופוזיציה. ככל הנדרש, נפעל נגד הממשלה בכל הכלים החוקיים שיעמדו לרשותנו. כפי שעשיתי עד היום, מכל תפקיד ציבורי שביצעתי, אמשיך לפעול כדי להבטיח את החיים בכבוד של כל האזרחים ואת תחושת הבית בישראל של כל השותפים לחיים כאן. נדאג לביטחון מדינת היהודים, ליציבות המשטר הדמוקרטי, ולחברה צודקת ולכלכלה חזקה".
המחנה הממלכתי מתנהל עצמאית מול הליכוד ולא מציג חזית אחידה יחד עם יש עתיד:
"אנחנו נהיה אופוזיציה עניינית, כל נושא יבחן לגופו ונפעל עניינית ובשיתוף פעולה עם כל המפלגות. רה"מ לפיד ושר הביטחון גנץ משוחחים ומתאמים בכל מה שקשור בנושאים ביטחוניים ועובדים בשיתוף פעולה בכל מה שנוגע לפעילות השוטפת. בכל הקשור לחלוקת הוועדות, שר הביטחון אמר היום בישיבת סיעה, שנקיים משא ומתן עצמאי עם הליכוד בנושא, נעשה את זה בתיאום עם שאר סיעות האופוזיציה".
על מי אתה מהמר במונדיאל?
"אני אוהד ארגנטינה אבל מהמר על צרפת שתזכה בגמר המונדיאל".
 
מה דעתך על המשחק הערב בין ארה"ב לאיראן?

"משחק מאוד מעניין מבחינה פוליטית אבל צפוי להיות גם מאוד מסקרן מבחינה ספורטיבית, שתי הנבחרות משחקות כדורגל התקפי ומשוחרר".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בושה לנו
    ליאור 11/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתת גיבוי לחיילים שלנו .
    סגור
  • 3.
    שוסטר
    מאיר 11/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד קשיש שמאלני אלמוני. מי הוא בכלל? לך הביתה שם מקומך
    סגור
  • 2.
    שוסטר
    מאיר 11/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד קשיש שמאלני אלמוני. מי הוא בכלל? לך הביתה שם מקומך
    סגור
  • 1.
    מי זה הזבל הזה בכלל (ל"ת)
    דרומי 11/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור