בארץ

לפיד על קבר בן גוריון: "הממשלה רוצה להרוס את הדמוקרטיה"

רה"מ לפיד התנצל על קברו של בן גוריון ותקף בעוצמה את הממשלה הנכנסת: "לא באתי היום להספיד את בן גוריון, באתי להתנצל בפניו. מה שקורה היום במדינת ישראל מנוגד לכל דבר שהוא האמין בו, לכל ציווי שהוא השאיר לנו"
דוד זולדן | 
יאיר לפיד (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
ראש הממשלה יאיר לפיד, השתלח בקואליציה המתגבשת בטקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון ולרעייתו פולה ז״ל. בנאום שנשא על קברו של בן גוריון התפוצץ לפיד על הממשלה הייעודית ואמר: "לא באתי היום להספיד את בן גוריון, באתי להתנצל בפניו. מה שקורה היום במדינת ישראל מנוגד לכל דבר שהוא האמין בו, לכל ציווי שהוא השאיר לנו. בימים אלה מוקמת ממשלה חדשה בישראל, היא לא מאמינה בזה. לא בשוויון לנשים, לא בשוויון ללהט"בים, לא בשוויון מדיני, לא בשוויון חברתי ובטח לא בשוויון למי שאינו יהודי".
לפיד המשיך בנאומו התקיף והלוחמני: "זו ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי, אבל רוצה להרוס את הדמוקרטיה. דמוקרטיה היא לא רק רצון הרוב. דמוקרטיה היא גם ההגנה על המיעוט מפני הרוב, הפרדת הרשויות ועצמאות בית המשפט, חופש הביטוי ואמירת האמת".
עוד אמר לפיד: "הממשלה החדשה לא מאמינה בכל זה, אבל אני רוצה להגיד כאן מעל קברך דוד, הם אולי לא – אבל אנחנו כן. אנחנו ציונים. אנחנו מאמינים במגילת העצמאות. אנחנו מאמינים במדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו מאמינים בשלטון החוק." הוסיף לפיד".
לסיום אמר לפיד: "אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו, לא על העקרונות העומדים מאחוריה, ולא על מורשתו של בן גוריון. זו משימת חיינו, כמו שזו היתה משימת חייו. אני מבקש את סליחתך דוד על מה שקורה פה בימים אלה, אבל סליחה זה לא מספיק. אנחנו לא נשקוט ולא ננוח עד שנתקן את זה, נשנה את המצב ונכתוב עוד פרק, כדברי המגילה, "בַּמַּעֲרָכָה הַגְּדוֹלָה עַל הַגְשָׁמַת שְׁאִיפַת הַדּוֹרוֹת לִגְאֻלַּת יִשְׂרָאֵל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה