בארץ

בן גביר במסר לעבדאללה: "אנחנו לא מדינת חסות של ירדן"

השר לביטחון לאומי מגיב לראשונה לפגישה של נתניהו עם מלך ירדן, שבה הגדישה הממלכה הירדנית את חשיבות השמירה על הסטטוס קוו בהר הבית וחשף כי: "רה"מ לא אומר לי לא לעלות להר הבית". על כך שמיקי לוי פיצץ אמש את מסיבת העיתונאים שלו אמר בן גביר: "חיפש כותרות, אם רוצים לנהל דיון רציני - אני בעניין"
דוד זולדן | 
עבדאללה מלך ירדן, איתמר בן גביר ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד, אוליביה פיטוסי, shutterstock)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לפגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עבדאללה מלך ירדן, שהתקיימה אתמול בממלכה הירדנית. בהודעה מטעם סוכנות הידיעות הממלכתית של ירדן שפורסמה לאחר הפגישה, נכתב כי "המלך עבדאללה הדגיש בפני ראש ממשלת ישראל את חשיבות השמירה על המצב במסגד אל-אקצה".
ירדן לא הפתיעה בהודעתה וזה הקו המסורתי שלה לגבי הר הבית מזה שנים אלא שבן גביר, שהספיק לעלות להר הבית לאחר תחילת כהונתו וספג ביקורת בינלאומית, בין השאר גם מירדן, מגלה היום ל-ynet radio כי "נתניהו לא אומר לי לא לעלות להר הבית. לפי הסטטוס-קוו, יהודים רשאים לעלות להר הבית, ואין לי כוונה לעשות אחרת. מדינת ישראל היא לא מדינת חסות של הירדנים".
בנוגע לביקורת הבינלאומית שהוטחה בישראל בעקבות עלייתו ההרה מסביר בן גביר כי: "קודם כל מדינת ישראל היא מדינה עצמאית. אני מניח שהאמריקנים מבינים שחופש תנועה זה חופש תנועה - בארצות הברית לא ימנעו מיהודי להיות במקום מסוים רק כי הוא יהודי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה