בארץ

רון כץ: "המחאה לא של השמאל, אל תהרסו את הדמוקרטיה"

בראיון ל-ice עם ח"כ רון כץ מיש עתיד מגיב בחיוב על החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים שמובילה הקואליציה, ותומך ביועמ"שית בהחלטתה שעל נתניהו לא להתערב ברפורמה: "החומה האחרונה בין נאשם בפלילים להמשך קיומה של מדינת ישראל כיהודית, דמוקרטית וליברלית"
דוד זולדן | 
רון כץ (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
לח"כ רון כץ (יש עתיד) יש בטן מלאה על הממשלה ומהלכיה הדרמטיים אבל הוא גם יודע לפרגן אפילו ליריביו כשצריך: "החוק לגירוש מחבלים חוק חשוב, אדם אשר קם בבוקר ומבצע פעולה הפוגעת בחיי אדם, והם פוגעים בכולם ללא הבדל, אינו יכול להמשיך לחיות במדינה ולקבל זכויות כאחד האדם. זהו שלב נוסף במאבק העיקש בטרור ולא האחרון".  
נדמה שהעם אמר את דברו ואתם לא מקבלים את הכרעת הרוב שחפץ ברפורמות של ממשלת נתניהו:
"אני חושב שציבור הבוחרים של הליכוד מתחיל להבין שלא לדברים האלו הצביעו, הם לא הצביעו לריסוק הדמוקרטיה, לחוסר עניין בטיפול ביוקר המחיה ולהצלת איש אחד ממשפטו. הם רצו משילות וביטחון אישי, קיבלו בסופו של דבר גלגל הצלה לאיש אחד חלש".
אינך חושש שהמחאות נגד הממשלה יתרחבו ויצאו משליטה עד כדי מלחמת אחים?
"ההסתה והאיומים שנמצאים במסדרונות הכנסת עלולים להגיע לרחובות, עלינו להרגיע את הרוח האלימה ששורה מעלינו. אף תושב לא צריך לקום בבוקר ולראות טנק מחוץ למרפסת, אם נדע למתן את השיח במשכן אני מאמין שהרחוב יירגע גם כן. אך, אנו חייבים להמשיך להיאבק למען הציבור שהצביע לנו, השיח וההסתה חייבים להיפסק, המאבק לטובת המדינה".
 
ההפגנות נגד הממשלה מזוהות עם השמאל ואם אתם מכוונים למאבק עממי זה לא עלול להתפספס?  
"זו אינה מחאה רק של השמאל, זו מחאת העם, אם תגיע להפגנות אתה תראה אנשים מכל המגוון הפוליטי, אנשים שחרדים לעתידם ולעתיד ילדיהם. אותם אנשים יכולים שלא להסכים על הדרך להשיג את הביטחון האישי או הטיפול ביוקר המחיה, אך, בדבר אחד הם מסכימים בטוח: אל תהרסו לנו את הדמוקרטיה".
איזו סוגיה הכי בוערת לך ותילחם עליה בקדנציה הקרובה?
"כמו בקדנציה האחרונה אני אוביל את ועדת המשנה להייטק, ההיי- טק הוא קטר הכלכלה והמשק הישראלי, הם לא רק מנוע הצמיחה, הם ההסברה הישראלית הטובה ביותר בעולם".
יש לך מסר שאתה רוצה להעביר לממשלה שלטענתך מבריחה חברות הייטק? 
"זו העת לקרוא לשר המשפטים, האוצר וראש הממשלה - עצרו את דריסת המערכות, הפגיעה בענף כבר מעבר לפינה, בריחת המשקיעים והחברות מתחילה להיראות בשטח. פגיעה בתעשייה תוביל לפגיעה בכיס של אלפי משפחות".
אהרון ברק אמר שהוא "רוצה שופט מרוקאי אבל אין". מה אתה חושב על זה?
"ישנם שופטים דתיים, מסורתיים, חילוניים, אשכנזים וספרדים. אסור לנו ליפול לשיח עדתי במיוחד כאשר הוא אינו מצטלב עם המציאות. זהו תורם ישיר לחוסר האמון של הציבור במערכת, חייבים להיצמד לעובדות".
האם אתה תומך (רעיונית) בהצעת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים שהקואליציה מובילה?
"אנו מדברים כאן על סיטואציה שנמצאת מעבר להרי החושך, עלינו כנבחרי ציבור לפעול בלוגיקה הגיונית התואמת את המציאות. אם ניווכח שהחוק אינו יעבוד אני מאמין שנדון על כך, אך צעד צעד. החוק לגירוש מחבלים חוק חשוב, אדם אשר קם בבוקר ומבצע פעולה הפוגעת בחיי אדם, והם פוגעים בכולם ללא הבדל, אינו יכול להמשיך לחיות במדינה ולקבל זכויות כאחד האדם. זהו שלב נוסף במאבק העיקש בטרור ולא האחרון".
היועמ"שית גלי בהרב מיארה אוסרת על רה"מ נתניהו להתערב ברפורמה המשפטית משום שהוא מצוי לטענתה בניגוד עניינים. ההתקפות עליה מצד האופוזיציה מתחזקות. אתה מודאג?     
"היועמ״שית מוכיחה פעם אחר פעם שהיא החומה האחרונה בין נאשם בפלילים שרוצה ״לבנות״ מערכת משפט כך שתתאים לצרכיו לבין המשך קיומה של מדינת ישראל כיהודית, דמוקרטית וליברלית. היא משלמת על כך מחיר ומהיום מאובטחת בדרגה החמורה ביותר. אני מחזק את היועמ״שית בעמידתה האיתנה למען שלטון החוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה