בארץ

שרון ניר: "נבטל את כל החקיקה שפוגעת במעמד האישה"

בשיחה עם ice לרגל ציון יום האישה השבוע, אומרת חברת הכנסת מישראל ביתנו שרון ניר: "הציבור רואה בדאגה את המתרחש בממשלה ומבין שלא מדובר בהלך רוח המתורגם לעשייה המדירה נשים ממוקדי קבלת החלטות"
דוד זולדן | 
שרון ניר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שרון ניר היא חברת הכנסת מטעם ישראל ביתנו וקצינה בצה"ל במילואים בדרגת תת-אלוף. בראיון מיוחד לרגל שבוע האישה הבינלאומי, אומרת ניר דברים שעלולים לצרום לאוזני נשות הקואליציה: "ייצוג נשי חסר בקואליציה הנוכחית פרושו תעודת עניות לממשלה המכהנת". עוד אומרת ניר: "יש למגר ולהוקיע הדרת נשים והקטנת נשים, תופעות המזכירות לי משטרים אפלים. מתהווה פה מגמה שלילית של מספר נשים בקואליציה בניגוד מוחלט לתפיסת עולמי ובניגוד לתרומתן של הנשים בפועל לאורך השלבים השונים של החברה הישראלית"
איזה מסר יש לך לציבור ביום הסמלי הזה?
"כאשת ביטחון אשר שירתה שלושים שנה בצבא בתפקידי מפתח, ובתפקידי האחרון כיוהל"ם, לאורך כל שנות שירותי פעלתי לקידום נשים מוכשרות ובעלות יכולות לתפקידי מפתח. קיימת חשיבות רבה לנוכחות נשית ולמציאות שוויונית בה משתלבות נשים בעמדות השפעה. מניסיוני אני יכולה לומר שקשה מאוד לדמיין מציאות שלא קיימת ולכן חשוב לאפשר לילדות ולנערות לחלום הכי רחוק שאפשר. ולא ייתכן שבשנת 2023, נשים יעדרו משולחן מקבלי ההחלטות. צעדנו כברת דרך ואסור שניסוג לאחור. כחברת כנסת, אני קוראת לכל חברי וחברות הכנסת לפעול יחד לטובת קידום נשים בחברה הישראלית ולמגר ולהוקיע הדרת נשים  והקטנת נשים, תופעות המזכירות לי משטרים אפלים".
 
האם היום הזה הוא בכלל אקטואלי וצריך לציין אותו?
"יום האישה במדינת ישראל בעת הנוכחית יותר אקטואלי מתמיד, אנחנו רואים שתי תופעות מדאיגות מאוד שהולכות ומקצינות, שתיהן נוגעות למעמדן של נשים בחברה הישראלית. הראשונה היא תופעת האלימות במשפחה ורצח הנשים, תופעה שהיא מכת מדינה ויש להילחם בה ולמגר אותה. והשנייה היא ירידה דרמטית בייצוג נשים ומידור נשים ממוקדי קבלת ההחלטות בפוליטיקה. ייצוג נשי חסר בקואליציה הנוכחית פרושו תעודת עניות לממשלה המכהנת, זהו נתון המסיג לאחור את מעמדן של הנשים בממשלה ובצמרת המשרדים בתפקידי מנכ״ל במגזר הציבורי. אני כחברת כנסת באופוזיציה, אשתמש בכל הכלים שיש לי כדי להעלות את הסוגיה על סדר היום, לחוקק חוקים למניעת הדרת הנשים ולייצוג הולם במוקדי קבלת החלטות. אמשיך לפעול למען נשים כחברת כנסת כי המצב הנוכחי רחוק מלהיות אופטימלי".
נוכח מיעוט שרות בממשלה מנופחת עם חצאי שרים ועודפי לשכות – זה לא נתון מדאיג בעינייך?
"זה בהחלט נתון מדאיג. בתקופת הממשלה הקודמת היו תשע שרות ו-43 חברות כנסת בקואליציה. כעת יש הדרדרות חמורה, ובממשלה הנוכחית יש רק 9 נשים חברות כנסת, ומנכ"לית אחת בלבד!  ייצוג אפסי של נשים בקרב מנכ"לי משרדי הממשלה, מהווה הפרה בוטה של חובת הייצוג ההולם. נשים מהוות 51% מהאוכלוסייה ולכן תת ייצוג במוקדי קבלת החלטות פירושו פגיעה במעמד הנשים במדינת ישראל. יתרה מכך - לא ייתכן שבשנת 2022 יהיו רשימות כמו יהדות התורה וש"ס שלא מאפשרות לנשים המזדהות עם תפיסת עולמם להיבחר לרשימה רק על שום היותן נשים. מתהווה פה מגמה שלילית של מספר נשים בקואליציה בניגוד מוחלט לתפיסת עולמי ובניגוד לתרומתן של הנשים בפועל לאורך השלבים השונים של החברה הישראלית. הציבור רואה בדאגה את המתרחש בממשלה ומבין שלא מדובר בהלך רוח המתורגם לעשייה המדירה נשים ממוקדי קבלת החלטות. כשאנחנו נחליף את הממשלה הרעה הזאת, נבטל את כל החקיקה וההחלטות שפוגעות במעמד האישה, ונקדם שוויון הזדמנויות מלא".
האלימות כלפי נשים במגמת עלייה מדאיגה – מה צריך לעשות כדי לבלום את התופעה?
"אלימות כנגד נשים היא מכת מדינה ואסור שתתקל בקהות חושים. שמונה מקרי רצח מתחילת השנה, היקף מקרים שצריך להעיר ולזעזע את הממשלה הזאת. אנחנו רואים פה מספרים לא סבירים וכאילו ממשיכים באותה דרך בניגוד לכל הבטחות הקמפיין שהיו. משהו במערכת לא עובד ואני רוצה להעביר מסר לשר לביטחון לאומי שהבטיח ורץ לכל זירות האירועים: חייבת לצאת תכנית חירום לאומית למיגור האלימות במשפחה והתופעה המזעזעת של רצח נשים, זה האיום הראשון בו צריכה הממשלה לעסוק. חובתנו לעצור את הפוגע הבא לפני שיבשיל לרצח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה