בארץ

לרגל יום האישה: האם משרד הדתות יאסור מבחני הסמכה לנשים?

ממש לפני יום האישה גורם במשרד הדתות מעדכן כי ייתכן והמשרד יסגור לצמיתות את מערך ההסמכה לנשים ברבנות וזאת למרות עתירות לבג"ץ כבר מלפני ארבע שנים
מערכת ice | 
הרבנות הראשית לישראל (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
עם יום האישה בפתח, ידיעות מקוממות מגיעות השבוע מגורם במשרד הדתות, במסגרתו כנראה ישנה כוונה לא לאפשר יותר לנשים לעבור מבחני הסכמה ברבנות וכי המשרד אף יסגור את מערך הסמכת הנשים שכולל את ועדת הרבנים להסמכת נשים. 
לא מדובר בסוגיה חדשה במדינה, ולפי 'ישראל היום' ישנה עתירה בבג"ץ נגד משרד הדתות שהוגשה בטענה כי המשרד לא מאפשר לנשים לגשת למבחני הסכמה לנשים ובכך מונע מהן זכויות שניתנות לגברים. את העתירה הובילה תנועת "עתים" כבר לפני 4 שנים, אך עד היום אין פתרון מטעם בג"ץ.
 
המצב נראה מעודד בעת כהונתה של הממשלה הקודמת, ובפרק זמן זה ניגשו כ-17 נשים למבחני הסכמה במסגרת מסלול ייעודי לנשים. עם זאת מאז לא נפתחו מועדי בחינה חדשים וניכרת הדרדרות במצב במיוחד מאז שנכנס לתפקידו השר החדש במשרד, מיכאל מלכיאלי מש"ס. 
לאחרונה לאור חוסר ההיענות מצד משרד הדתות, שופט העליון סולברג נזף במשרד היות ועבר פרק זמן סביר, ביחס לכניסה הממשלה לעבודתה וביחס לזמן שעבר מאז הוגשה העתירה, ועדיין אין תשובה מטעם המשרד. על כן, השופט קבע שעל המדינה לספק תשובות לעתירה תוך שלושה תשובות.
כזכור לא מדובר ב"יוזמה" היחידה שהגיע לאחרונה מטעמו של שר הדתות החדש, אם כי היוזמה הקודמת הייתה פומבית יותר. כזכור השר הגיש הצעת חוק במסגרתה הגישה לרחבת הכותל תתאפשר רק בלבוש צנוע. עבירה על כך תגרור קנס של 10 אלף שקלים. יתרה מכך, הצעת החוק קראה לכך שנשים לא יוכלו לעטות טלית, לשים תפילין, לבצע תפילות מעורבות או לתקוע בשופר בכותל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה