בארץ

איימן עודה: אני לא רואה את עצמי כישראלי

בריאיון לרוני קובן, אמר יו"ר הרשימה המשותפת כי הכיבוש, אותו הגדיר כ-"פיל בחדר", מונע ממנו לשמוח מהצלחות ישראליות בכללי וכי ליהודים אכפת מהנושא "רק שיש אינתיפאדות"
מערכת ice | 
איימן עודה (צילום יונתן סינדל, פלאש 90)
בראיון ל-"פגישה עם רוני קובן" שישודר הערב (שלישי) בכאן 11, אמר חבר הכנסת איימן עודה כי הוא לא רואה את עצמו כישראלי ולא מוצא את עצמו שמח "שישראל מנצחת בזירה הבינלאומית".
כנשאל אם הוא לא רואה את זה בעייתי שחבר פרלמנט לא מזדהה עם המדינה, אמר יו"ר הרשימה המשותפת: "תגיד לי, איך המדינה הזאת מוגדרת? מדינת היהודים, נכון? אני רוצה שהמדינה תהיה מדינת כל אזרחיה. ההוכחה חלה על המדינה, ההוכחה חלה על החזק, ההוכחה חלה על קבוצת הרוב. לכן אני רוצה לבנות את הזהות האזרחית המשותפת של כולנו. אין ספק שבעידן של שלום ושוויון הכול ייפתר ונרגיש שייכים לכל דבר".
 
שנשאל מדוע אינו שמח אם נגיד נבחרת ישראל מבקיעה גול או מנצחת באורווויזון, אמר עודה שהסיבה היא "הכיבוש", שאותו הגדיר כ-" הפיל בחדר". " לצערי הרב, מעניין את היהודים רק שיש אינתיפאדות," הוסיף.
כשבהמשך עלה הנושא של יו"ר רע"מ וחברו לשעבר ברשימה המשותפת מנסור עבאס, אמר עודה שהוא "כועס עליו מאוד".
"יכול להיות איימן שהוא, מנסור עבאס, הוא פוליטיקאי יותר משוכלל ממך?", שאל קובן.
"אני חושב שהוא בא מאוד מתאים לקו של הגזענים, שאומר שזו מדינת היהודים, ואתם, מגיע לכם לחיות כחברה צרכנית. הוא הסכים לזה לצערי הרב", אמר עודה.
קובן אז שאל אותו על העובדה שהיה בין הפוליטיקאים הערבים הראשונים שידברו על שותפות יהודית-ערבית וכי יכול להיות שעבאס "רכב על הטיקט" שלו.
"הוא בודד עכשיו. הם (בנט ולפיד) השתמשו בו וזרקו אותו", אמר עודה. 
הוא גם הודה כי הוא לא מדבר עם עבאס, לא באופן כללי וגם לא שהם נפגשים בכנסת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה