משפט

יאיר נתניהו הפסיד במשפט: ישלם פיצויים בעשרות אלפים לסתיו שפיר

בית משפט השלום בתל אביב קבע הבוקר (חמישי) שיאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יפצה את חברת הכנסת לשעבר ממפלגת העבודה, סתיו שפיר, ב-40 אלף שקל בגין לשון הרע. בנוסף, נתניהו ישלם לה את הוצאות בית המשפט
מערכת ice |  1
יאיר נתניהו (צילום shutterstock, באדיבות המצלם)
בית משפט השלום בתל אביב קבע הבוקר (חמישי) שיאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יפצה את חברת הכנסת לשעבר ממפלגת העבודה, סתיו שפיר, ב-40 אלף שקל בגין לשון הרע. בנוסף, בית המשפט קבע כי נתניהו ישלם הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין של 20 אלף שקל, ו-10 אלף שקל נוספים על התביעה שהגיש נגד שפיר ונדחתה. 
אגב, השופט קיבל את התביעה של סתיו שפיר רק בצורה חלקית, זאת לאחר שקבע כי שלוש האמירות של נתניהו כלפי שפיר היוו לשון הרע: "חובבת פדופילים" וייחוס חברות עם פדופילים; "תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך"; ו-"את לעומת זאת חייבת למשלם המסים 8 מיליון שקל". בנוסף לכך, דחה השופט את התביעה הנגדית שהגיש נתניהו נגד שפיר, כשקבע שעומדת לה הגנת "אמת דיברתי" על אמירות כמו "גזען", "מטרידן" ו-"מתבטל מכספנו". 
 
השופט ציין כי פרסומיו של נתניהו אינם "הבעת דעה", אפילו אם הם נאמרו בתום לב. לדבריו של השופט: "מה הייתה אותה דעה שהביע הנתבע? דעה לפיה התובעת חובבת פדופילים, או דעה שהתובעת נזרקת על-ידי 'בעליה', או דעה שלפיה התובעת חייבת שמונה מיליון שקל? אלא אינן הבעות דעת אלא ציון עובדות גרידא. ועובדות אלה היה על הנתבע להוכיח". עם זאת, השופט קבע כי "על אף שאיני מקל ראש בטענות התובעת ביחס לאמירות המכפישות - אין באמירות האלה הטרדה מינית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבעיה היא שהוא לא ישלם כלום אנחנו משלמים (ל"ת)
    צדק 06/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור