בארץ

המימון ל"משטרת בן גביר": אלו משרדי הממשלה שיפסידו מכך

ממשלת ישראל תצביע היום על קיצוץ בשלל משרדי הממשלה כיד לממן תוספת של מיליארד שקלים שיועברו למשרד לביטחון לאומי. התוספת תעזור להקים את "המשמר הלאומי" של בן גביר
מערכת ice |  2
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ממשלת ישראל תצביע היום (ראשון) על קיצוץ רוחבי של 1.5% בכלל משרדי הממשלה כדי לתקצב תוספת של מיליארד שקל בתקציב המשרד לביטחון לאומי. התוספת למשרד מיועדת להקמת "המשמר הלאומי" של השר בן גביר.
כזכור, הקיצוץ מגיע לאחר שראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון לאומי בן גביר, סיכמו על הקמת המשמר הלאומי כחלק מ"פיצוי" שיינתן לבן גביר לאחר שאיים להתפטר מתפקידו אם תושהה חקיקת הרפורמה המשפטית.
 
המשרדים שיספגו את הקיצוץ הם משרד הביטחון שיקוצץ ב-285 מיליון שקלו משרד התחבורה שיפסיד 103 מיליון שקל. גם משרדים חברתיים "יישאו בנטל"; כ-40 מיליון שקל יקוצצו ממשרד הרווחה וממשרד הבריאות, וגם משרד החינוך יפסיד סכום גדול של 30 מיליון שקל.
במשרד האוצר מותחים ביקורת על סמוטריץ' שלא נכח בשלבים קריטיים בהכנת התקציב בשל ביקורו בארצות הברית ובצרפת. ביקורת נוספת נשמעת על סמוטריץ' במשרד האוצר עקב המסמוס של חוק ההסדרים שאמור היה להביא 3 רפורמות משמעותיות.
הקיצוץ המדובר יבוצע בנוסף לקיצוץ רוחבי שעליו כבר סוכם במסגרת גיבוש התקציב, בגובה של 3%. הקיצוץ ההוא נועד לעמוד במסגרות התקציב שאושרו בממשלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שיקצצו מהישיבות וההתנחלויות (ל"ת)
    הפקיד של זבוטינסקי 04/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סדר עדיפויות
    נירה 04/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משרדי הרווחה החינוך והבריאות-מה הם לעומת מתן צבא אישי לחבלן עברין שעומד לגייסם לאלימות נגד מתנגדי הפיכת המדינה לדיקטטורה
    סגור