בארץ

יו"ר יד לבנים נגד בן גביר: "ביזה את כבוד הנופלים, גרם למכות"

אלי בן שם זועם על השתתפותו של השר בן גביר בטקס הזיכרון בבית העלמין בבאר שבע, מה שגרם לדחיפות וצעקות בין המשפחות השכולות. "בושה, אני בוכה", אמר יו"ר יד לבנים, "הוא צריך לעשות חשבון נפש גדול"
מערכת ice |  2
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
בעקבות ההתרחשויות הבוקר בבית העלמין הצבאי בבאר שבע, על רקע השתתפותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס יום הזיכרון, הביע זעם יו״ר יד לבנים, אלי בן שם, על השר.
"אני מתנצל בפני הנופלים שלא הצלחנו לשמור על כבודם", אמר בן שם, "השר בן גביר לא נהג בחכמה. הוא גרם למכות ולקרע בין משפחות שכולות. הוא היה צריך לנהוג כמו ח"כים ושרים שעמדו ליד הקברים והניחו זר. מעולם לא הרימו יד משפחות שכולות אחת על השנייה. ביקשנו ממנו בשבועיים האחרונים לא להגיע אבל הוא התעקש. שיעשה חשבון נפש ביום כיפור שהוא הצליח לגרום לקרע בין משפחות שכולות".
 
ל-N12 אמר בן שם כי מדובר באות קלון למדינת ישראל: "התרענו שזה המקום המרכזי שיהיה בעיות. לצערי אני צדקתי. היו שם קללות ודחיפות וניבולי פה. דיברתי עם משפחות מבאר שבע שלצערי הלכו יום קודם כדי לא להיות במחזה".
"הגיעו פעילי מחאה שעמדו ומחאו כפיים. ביזיון בבית קברות צבאי. בקודש הקודשים של מדינת ישראל מוחאים כפיים לשר. איפה נשמע דבר כזה? הוא ביזה את כבוד הנופלים וצריך לעשות חשבון נפש גדול".
 
"הוא לא היה צריך להגיע לשם", הוסיף בן שם, "הוא יכול היה להגיע לטקס בחברון או בהר הזיתים. התחננו בפניו. היום היה גם טקס של המשטרה, וכשר לביטחון לאומי הוא היה צריך לעמוד עם המפכ"ל ולחבק את 1,800 חללי המשטרה. במקום זאת, הוא בא לעשות מסע שמוחאים לו כפיים, חלק גדול מהאנשים בכלל לא קשורים למשפחות השכול. פשוט עמדו ומחאו כפיים. בושה. אני בוכה, בוכה, בוכה בשביל הנופלים בבאר שבע. איך לא הצלחנו לשמור על כבוד הנופלים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בן גביר
    ע.ב 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכן בן גביר..אם צועקים עליו...ואם מוחאים לו כפיים הוא יהיה לא בסדר...
    סגור
  • 1.
    מי אתה בכלל בן שם,תתביש לך,הוא נבחר עי אזרחי ישראל (ל"ת)
    מתי מבני ברק 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור