בארץ

יחי פועלי העולם: אלפים בחגיגות האחד במאי בתל אביב

המצעד המסורתי נערך בבית אריאלה בהשתתפות נציגי ההסתדרות, תנועת הנוער העובד הלומד, דרור ישראל, ועדי עובדים, בני נוער ועשרות עובדות ועובדים
מערכת ice |  10
העצרת בבית אריאלה (צילום הנוער העובד והלומד)
האחד במאי צוין היום בישראל וברחבי העולם. כחלק מאירועי החג שנועד להביא לקדמת הבמה את זכויותיו של האדם העובד וסולידריות חברתית, נערך המצעד המסורתי בבית אריאלה שבתל-אביב. במצעד השתתפו נציגי ההסתדרות תנועת הנוער העובד הלומד, דרור ישראל, ועדי עובדים, בני נוער ועשרות עובדות ועובדים.
 
המצעד השנה נערך בסימן: "אין דמוקרטיה עם עוני". במסגרתו קראו המשתתפים לקדם עיגון זכויות חברתיות לכולם. זכויות אשר אוכלוסיות מוחלשות בישראל אינן מקבלות באופן שוויוני; כמו קיום בכבוד, חינוך והשכלה, טיפול רפואי, קצבאות זקנה והזכות להתאגדות ולשביתה.
במהלך האירוע נערכו פעילויות להגברת המודעות לקידום חברה דמוקרטית ושוויונית יותר, קידום צדק חברתי ולחיזוק מעמדו של האדם העובד. בנוסף, כחלק מהמצעד ניתן דגש מיוחד על קידום זכויות בעבודה של בני ובנות נוער. אוכלוסייה אשר ההסתדרות ותנועת הנוער מלוות באופן קבוע, לטובת שמירה על זכויותיהם וחיזוק ביטחונם התעסוקתי.
המשתתפים גם נהנו מהופעות מוזיקליות ומהרצאות TED בנושאי התאגדויות עובדים וסיפור הקמת ועד עובדי FREESBE. כחלק מההרצאות, המשתתפים גם קבלו סקירה על הצעות חוק הקשורות לזכויות חברתיות שמטרתן לחזק את מעמד העובד בישראל.
האירוע נחתם בעצרת שבמהלכה התקיים טקס הענקת אות התאגדות. לנציגי ועדים מחברות וארגונים שהתאגדו במהלך השנה האחרונה, בניהם: הסגל המנהלי במכללת עזריאלי, עמותת עמך, עמותת ע.ל.ה, רשפים, גפן דקל ועובדי תבל מטרו. וכן, נציגי ועדים ותיקים יותר כמו ועד עובדי אסותא מרכזים רפואיים, וארגון העובדים הארצי של עובדי התעשייה האוויר לישראל.  גם נציגי  ועדי העובדים של בני ובנות הנוער זכו לקבל את אות ההתאגדות, בין המקבלים: ועד עובדי בורגראנץ' וועד שליחי וולט בירושלים. בנוסף לכל אלו, הוענק אות ההתאגדות לאגף ארגון ומרחבים  בהסתדרות על פועלו בשנים האחרונות בתחום ההתאגדות.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, נאם במהלך האירוע וברך את המשתתפים: "אני מתרגש להיות פה, במפגן עוצמה מדהים של הנוער בישראל. אני זוכר כזיכרון ילדות, את ימי האחד במאי שהתקיימו בשנות ה-60 בתל אביב. אלפי עובדים ואזרחים  הביעו סולידריות עם מקומות העבודה והמפעלים ודרשו צדק חברתי לכולם!".
"יחד איתכם, יחד עם הוועדים, האיגודים, המרחבים והנהגת ההסתדרות - אנו ממשיכים את דרכם של ההסתדרות, של בוני הארץ ושל הצדק החברתי במדינת ישראל. כאחד שגדל בתנועות נוער, אני שמח לראות אתכם ואת כל תנועות הנוער של הישראל.  כשאני רואה אתכם - מרקעים שונים ומכל קצוות הארץ- אני אופטימי שנוכל לבנות את המדינה כפי שחלמנו שהקמנו אותה, למרות הימים הסוערים שאנו עוברים. אנחנו נעבור את זה יחד ונמשיך לבנות את המדינה בערכים שלנו- כמדינת רווחה וצדק חברתי ללא הבדל דת גזע ומין".
בר דוד הוסיף ואמר: "תדעו לכם שהאיגודים המקצועיים הם היו ויישארו נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית. כל נסיון להחליש את האיגודים - לא קיים. אך אם ינסו בכל זאת, הם ימצאו אותנו עומדים חזקים מולם. ההסתדרות תמשיך תמיד לייצג את העובדים, את החלשים, את בני הנוער ואת כלל חברה".
יו"ר ההסתדרות סיכם את דבריו ואמר: "השנה אנחנו חוגגים את האחד במאי בכל רחבי הארץ במועדני FRIENDS. מועדונים שמטרתם להנגיש תרבות ישראלית לכל העובדים ולאזרחי מדינת ישראל במחיר מסובסד. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה לאורך כל השנה ופועלים לחזק את העובדים. ובראש הראשונה אני רוצה להודות לפסח האוספטר, שמוביל אתכם בכל השנים האחרונות. אחד במאי שמח!"
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    כיף לראות את ההסתדרות חיה ובועטת (ל"ת)
    לילך 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    שמחתי לחגוג איתכם! מצפה לשנה הבאה (ל"ת)
    עזי 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מפגן עוצמה אמיתי! מדהים (ל"ת)
    קרן 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מרגש לראות את הנוער ואת חבריההסתדרות ביום כזה (ל"ת)
    גלעד 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כל הכבוד להסתדרות (ל"ת)
    עודי 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אחד במאי שמח! יום לחגוג בו את הישגי ההסתדרות (ל"ת)
    ליאור 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ביום כזה אני גאה להיות חברת הסתדרות (ל"ת)
    ליאת 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    היה אירוע מעולה! כחהכבוד (ל"ת)
    דיויד 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    איזה תותחים ההסתדרות! (ל"ת)
    יוסי 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כתבה מרגשת! איזה כיף (ל"ת)
    גלי 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור