בארץ
הרב אבינר על תג מחיר: "אפשר להבין את תגובתם הטבעית"
האם הרב שלמה אבינר מגלה הבנה לפעולות "תג מחיר"? מחד אידך מבהיר הרב כי צה"ל הוא הריבון היחיד ובאותה נשימה מפטיר: "אפשר להבין את תגובתם הטבעית, מול רצח של יהודים שלא נפסק, כולל ילדים וילדות"
הרב שלמה אבינר מהבולטים ברבני הציונות הדתית מפרסם באתר "סרוגים" שאלות שהונחו לפתחו והתשובות מסקרנות לא פחות כאשר בין השאר ניתן לפרש כי הרב מגלה הבנה לפעולות תג מחיר מביו השורות. הרב שלמה אבינר מתייחס בין היתר לתופעת "תג מחיר" ומבהיר כי מדובר בדבר שהוא אסור וכי צה"ל הוא הריבון היחיד ובאותה נשימה מפטיר: "אפשר להבין את תגובתם הטבעית, מול רצח של יהודים שלא נפסק, כולל ילדים וילדות"
שלום הרב. איך הרב מתייחס לנוער גבעות הנוקם בערבים על פיגועים ביהודים?
"קודם, יש להיזהר מאוד מהכללות. כמעט כל נוער הגבעות אינו עוסק בזה, אלא בישוב הארץ במסירות נפש גדולה, בשקט ובשלווה. ד' יברך אותם".
"קודם, יש להיזהר מאוד מהכללות. כמעט כל נוער הגבעות אינו עוסק בזה, אלא בישוב הארץ במסירות נפש גדולה, בשקט ובשלווה. ד' יברך אותם".
ומה בדבר אלו שעשו כן?
"אין כאן שאלה. הממונה על הביטחון בארצנו הוא צה"ל ורק צה"ל. או המשטרה. ואין לאדם פרטי לקחת את החוק בידיים. אגב, גם לערבים אין לקחת את החוק בידיים ולרצוח יהודים.
"אין כאן שאלה. הממונה על הביטחון בארצנו הוא צה"ל ורק צה"ל. או המשטרה. ואין לאדם פרטי לקחת את החוק בידיים. אגב, גם לערבים אין לקחת את החוק בידיים ולרצוח יהודים.
מה הרב רוצה לומר בזה?
"שכאשר הערבים עושים דברים שעוברים כל גבול, עליהם להתכונן נפשית מראש, שגם התגובה תעבור גבולות".
סליחה. איפה זה כתוב?
"אין צריך לכתוב. זאת עובדה מובנת. ומעשה באדם שעמד בשבת מול בית הכנסת וצילם את המתפללים. הם ניגשו אליו בעדינות וביקשו ממנו לחדול. אך הוא התעלם מהם והמשיך. אז אחד מהמתפללים התעצבן, הפיל מצלמתו ושבר אותה. הצלם בא להתלונן אצל מרן הרב קוק. הוא ענה לו: לו היה שואל אותי, הייתי אוסר עליו לעשות זאת. אבל הוא לא שאל אותי. אלא אם אתה עושה דבר חריג, עליך להתכונן שגם התגובה תהיה חריגה".
"שכאשר הערבים עושים דברים שעוברים כל גבול, עליהם להתכונן נפשית מראש, שגם התגובה תעבור גבולות".
סליחה. איפה זה כתוב?
"אין צריך לכתוב. זאת עובדה מובנת. ומעשה באדם שעמד בשבת מול בית הכנסת וצילם את המתפללים. הם ניגשו אליו בעדינות וביקשו ממנו לחדול. אך הוא התעלם מהם והמשיך. אז אחד מהמתפללים התעצבן, הפיל מצלמתו ושבר אותה. הצלם בא להתלונן אצל מרן הרב קוק. הוא ענה לו: לו היה שואל אותי, הייתי אוסר עליו לעשות זאת. אבל הוא לא שאל אותי. אלא אם אתה עושה דבר חריג, עליך להתכונן שגם התגובה תהיה חריגה".
ואם אותם הצעירים היו שואלים את הרב מה לעשות?
"ודאי הייתי אומר להם שאסור. וגם מסביר להם שיש בצה"ל נתונים רבים שאין לנו".
ובכל זאת, יש בדברי הרב, נימה סלחנית לגבם?
"אלו שני דברים שונים. מצד אחד, אסור לקחת את החוק בידיים, וגם לפגוע בחלק מהערבים שהם חפים מפשע. מצד שני, אפשר להבין את תגובתם הטבעית, מול רצח של יהודים שלא נפסק, כולל ילדים וילדות".
"ודאי הייתי אומר להם שאסור. וגם מסביר להם שיש בצה"ל נתונים רבים שאין לנו".
ובכל זאת, יש בדברי הרב, נימה סלחנית לגבם?
"אלו שני דברים שונים. מצד אחד, אסור לקחת את החוק בידיים, וגם לפגוע בחלק מהערבים שהם חפים מפשע. מצד שני, אפשר להבין את תגובתם הטבעית, מול רצח של יהודים שלא נפסק, כולל ילדים וילדות".
זה מורכב:
"נכון, החיים מורכבים. יש אפילו מושג הלכתי: "וחם לבבו".
"נכון, החיים מורכבים. יש אפילו מושג הלכתי: "וחם לבבו".
אבל אם יש רצח אחר רצח, סימן שצה"ל אינו עושה מלאכתו נאמנה?
"הייתי מאוד נזהר מלהוציא שם רע על צה"ל שמוסר נפשו יומם ולילה, ואינך בקיא בכל מה שהוא עושה ובכל הנתונים. זאת ועוד, צה"ל אינו מיליציה פרטית, אלא הוא כפוף להוראות הממשלה".
"הייתי מאוד נזהר מלהוציא שם רע על צה"ל שמוסר נפשו יומם ולילה, ואינך בקיא בכל מה שהוא עושה ובכל הנתונים. זאת ועוד, צה"ל אינו מיליציה פרטית, אלא הוא כפוף להוראות הממשלה".
אז אני שואל את הרב שאלת תם: מה אפשר לעשות? כיצד לעצור את הטרור?
"כמובן, צה"ל תמיד יכול להשתכלל, זה מה שהוא עושה. אך המפתח הוא שהערבים יבינו פעם אחת ולתמיד שהארץ הזאת היא שלנו, ושלא נוותר עליה, יהיה מה שיהיה. אז הם יעשו חשבון עולמם: או לגור בתור מיעוטים שומרי חוק במדינתנו, או לעבור למדינה אחרת שלהם. הרי למוסלמים יש מצוה של ג'יהאד, לכבוש כל כדור הארץ. אך היא תלויה ביכולתם. אם אינם יכולים, אז הם חדלים, וחותמים על הפסקת אש. אגב זה מה שחתום בינינו ובין מצרים, לא שלום – בערבים סוּלח, אלא הפסקת אש – בערבית סְלַם".
"כמובן, צה"ל תמיד יכול להשתכלל, זה מה שהוא עושה. אך המפתח הוא שהערבים יבינו פעם אחת ולתמיד שהארץ הזאת היא שלנו, ושלא נוותר עליה, יהיה מה שיהיה. אז הם יעשו חשבון עולמם: או לגור בתור מיעוטים שומרי חוק במדינתנו, או לעבור למדינה אחרת שלהם. הרי למוסלמים יש מצוה של ג'יהאד, לכבוש כל כדור הארץ. אך היא תלויה ביכולתם. אם אינם יכולים, אז הם חדלים, וחותמים על הפסקת אש. אגב זה מה שחתום בינינו ובין מצרים, לא שלום – בערבים סוּלח, אלא הפסקת אש – בערבית סְלַם".
אם הפתרון הוא פשוט: כולם אינם מבינים את הפתרון הפשוט הזה?
"שבירת קומתנו הלאומית בגלות. ועתה אנו חוזרים לבריאותנו".
"שבירת קומתנו הלאומית בגלות. ועתה אנו חוזרים לבריאותנו".
עוד ב-
ולא תג מחיר?
"בשום פנים ואופן, שום דבר בלי אישור צה"ל,.
"בשום פנים ואופן, שום דבר בלי אישור צה"ל,.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.ההבדל בין שיחה פרטית לתפקיד כמנהיג ציבורטרובדור 07/2023/06הגב לתגובה זו0 1בשיחה פרטית על כוס קפה הייתי מבין בהחלט על מה הרב מדבר ואולי מסכים עם חלק מדבריו. מצד שני כמנהיג ציבור היה אמור לגנות מכל וכל את שורפי הזיתים והשדות, הבתים והמכוניות וגם האנשים, כי אלו לא אותם אנשים ברובם שהם טרוריסטים רצחניים, אלא חפים מפשע. ומי שעושה הכללה בסגנון: הטוב שבנחשים קפד ראשו, הוא רשע בעצמו, כמו אלו ששרפו חיים את הנער המסכן והרגו משפחה שלמה על ידי הצתה. מי שמביע הבנה עם נוער הגבעות האלים בנאום פומבי יש לו אחריות מסוימת בפוגרומים הבאים משדה, מכוניות ועד לשריפת אנשים. זה הכוח של איש ציבור. הרב מצטייר בעיני כאדם עם אישיות אמיתית ועם אומץ לב, אל תחשוש מהמחנה שלך. הישאר אדם הומני. גנה את הפגיעה בחפים מפשע ואפילו לאחר פיגוע טרור. לטווח ארוך מול העולם הבינלאומי הצבוע, נוער הגבעות האלים יורה להתיישבות ברגל ומשחיר את פניה ובקצב הזה נהפוך לדרום אפריקה 2 ויום אחד נאלץ לעזוב את השטחים כמו שעזבנו את גוש קטיף. והכול בגלל כמה נערים מתלהמים שלא מסוגלים לחשוב לטווח ארוך... כי הם צעירים וחמי מזג, אך תפקיד המבוגרים ונושאי המשרות הציבוריות כן לחשוב לטווח ארוך, כדי שהיישובים הגדולים יישארוסגור



