בארץ

סכנה לשריפות: אסור לכם להבעיר אש עד יום חמישי

בשל הימשכות תנאי מזג האוויר הקיצון, הוארך תוקף הצו לאיסור הדלקת אש בשטחים פתוחים עד יום חמישי בחצות
מערכת ice | 
מועדון הדזרט נשרף (צילום דוברות כבאות והצלה)
נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי חתם הבוקר (שני) על הארכת הצו האוסר הבערת אש בשטחים פתוחים בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות מסכנות חיים.
תוקף הצו המסתיים הלילה בחצות יוארך עד ליום חמישי 20.7.2023, בשעה 23:59 והוא יחול בכל רחבי הארץ. החלטת הנציב התקבלה בתום הערכת מצב בו הבהירו גורמי המקצוע כי בימים הקרובים ימשכו עומסי חום כבדים עד קיצוניים באזורים רבים בארץ. 
 
למען הסר ספק יובהר כי איסור כללי זה כולל איסור על הבערת אש כמשמעותה בתקנות, לרבות עבודות טכניות היוצרות הבערה או אש גלויה בשטח פתוח ושריפת צמחים וגזם בשל תנאי מזג אויר הקיצון. הנציב כספי הדגיש בדבריו כי שיתוף הפעולה והיענות הציבור להנחיות הצו הביאו להפחתה בהתלקחות שריפות מסכנות חיים בסוף השבוע.
החל מיום חמישי ועם התחלת מערכת הקיצון "קליאון" נרשמו באזורים רבים בארץ טמפרטורות גבוהות של 40 מעלות ומעלה. כבאות והצלה לישראל נערכה בכוחות מתוגברים מן הקרקע והאוויר בשיתוף משטרת ישראל, קרן הקיימת לישראל ורשות הטבע והגנים למספר ימי לחימה בהם תידרש  למתן מענה מבצעי ומציל חיים בכל אירוע של התפשטות שריפה מסכנת חיים. 
עוד הוסבר: "אנו קוראים לציבור למלא אחר הוראות הצו, לגלות ערנות ולדווח למוקד-102 על כל אירוע או חשש לדליקה. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר האינטרנט ובדף הפייסבוק של כבאות והצלה לישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה