משפט

אהרן ברק זועק מול הכנסת: "אסון לאומי כבד לישראל"

אהרן ברק בנאום כואב מחוץ לכנסת ישראל בהפגנת הענק נגד הרפורמה המשפטית: "הצעת החוק הזאת תערער את שלטון החוק בשלטון, תפגע במנהל התקין, בטוהר המידות ובזכויות היסוד של כל אדם ואדם.  מצב זה יוסיף ויחמיר הרבה יותר - עד כדי  אסון לאומי כבד לישראל - אם הממשלה תקדם חקיקה של הצעות חוק יסוד נוספות"
מערכת ice |  8
אהרן ברק (צילום Miriam Alster/FLASH90)
מאות אלפי ישראלים יצאו הערב (ראשון) לרחובות על מנת להפגין בעד ונגד הרפורמה המשפטית, כאשר החקיקה של עילת הסבירות עשויה לעבור בקריאה שנייה ושלישית מחר בכנסת. על פי הדיווחים, מעל 100 אלף איש נמצאים בכל אחת מההפגנות, כשהמספרים רק ממשיכים לעלות.
בזה אחר זה בשתי ההפגנות עלו לנאום שרים, חברי כנסת, ואנשי מפתח בישראל, כאשר אחד מהנואמים המסקרנים ביותר בהפגנת מתנגדי הרפורמה מול משכת הכנסת בירושלים היה אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר.
 
אהרן ברק אמר בנאומו: "מפגינים יקרים, מגיני הדמוקרטיה ושלטון החוק, שמח אני להיות אחד מכם. לחמתי כל חיי הציבוריים על שלטון החוק בשלטון. כיועץ משפטי לממשלה בממשלת רבין ובממשלת בגין, כשופט בית המשפט העליון המשקיף עליכם במלוא הודו וכנשיא בית המשפט העליון, תמיד הקדשתי את פעילותי הציבורית לפיתוח עקרון שלטון החוק ועקרון הדמוקרטיה. במסגרת זאת פעלתי, יחד עם חברי הנשיא מאיר שמגר, לביסוסה ופיתוחה של עילת הסבירות".
ברק המשיך: "בימים האחרונים נוהגים גורמים פוליטיים שונים, ובהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להסתמך דווקא עליי כאילו אני מסכים או משלים עם ביטולה או צמצומה של עילת הסבירות. היום אני רוצה לומר לכם בקול צלול וברור, שההסתכמות הזאת עלי אינה נכונה כלל ועיקר. אי אפשר להסתמך עליי כדי להצדיק הצעת חוק יסוד זאת. ואני מבקש להציג בפניכם, בקיצור נמרץ, את עמדתי הברורה כיום".
ברק הוסיף: "אני מתנגד להצעת חוק היסוד בעניין צמצום עילת הסבירות בכל התוקף. אני משוכנע כי ההצעה הזאת, אם תאושר על ידי הכנסת, תפגע באופן קשה ביותר בערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית וכמדינה דמוקרטית. אני בטוח שהצעת החוק הזאת תערער את שלטון החוק בשלטון, תפגע במנהל התקין, בטוהר המידות ובזכויות היסוד של כל אדם ואדם".
לסיום אמר ברק: "זאת ועוד רבותי, מצב זה יוסיף ויחמיר הרבה יותר - עד כדי  אסון לאומי כבד לישראל - אם הממשלה תקדם חקיקה של הצעות חוק יסוד נוספות במסגרת הרפורמה שהיא מתכננת, ובמרכזן ההצעה לשנות את הרכבה של הוועדה לבחירת שופטים. שיהיה ברור כי קבלתה של הצעה זו בעניין הוועדה לבחירת שופטים תהווה את המסמר האחרון בארון הקבורה של הדמוקרטיה הישראלית. תחת שלוש רשויות תבוא רשות אחת ויחידה - ראש הממשלה. תחת זכויות הפרט - תבוא עריצות הרוב. לכם, לכן, שומרי הסף הנאמנים של הדמוקרטיה הישראלית תודתי נתונה. תודה תודה לכל אחד מכם".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    ברק מתהפך כמו סטייק
    mirie 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום זועק שעילת הסבירות פוגעת בדמוקרטיה , אבל בנאומו במאי 2020 אמר שעילת הסבירות היא רק פסיק ואפשר לוותר עליה לחלוטין וגם לפני כ שלושה שבועות אמא " אם הם יסתפקו בעילת הסבירות אז אפשר לוותר עליה ". אז או שהוא דמנטי או שקרן פתלוגי.
    סגור
  • 7.
    איש צבוע שגרם להרס מערכת המשפט
    פטריוט 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש צבוע. שפעם אומר כל ופעם כך . פעם הסבירות ניתן לבטל .ועכשיו זועק לשמיים מסוכן. אתה הרסת את המשפט. אתה הבאת לדיקטטורה של המשפטנים .אתה צריך להיזכר לדיראון עולם כמי שגרם לקרע הזה בעם .הכל שפיט בעינייך. מי בחר בך .לא זוכר אפילו פעם אחת שבחרתי בך בקלפי.
    סגור
  • 6.
    האדם הסביר, האלים והדיקטטור נלחם על ארגון השחיתות שבנה
    ממ 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במשך שנים בנה ארגון אלים של אנשים סבירים שכל מטרתם להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה, לאפשר את זכות השיבה למליוני ערבים, להשאיר בארץ מאות אלפי מסתננים ולחייב את הכנסת להכיל תומכי טרור ושונאי ישראל. אדם אלים וגזען באופן קיצוני. צריך להיות בכלא 16 שנה כדי שירגיש כמו זדורוב ומאות כמוהו מה עושה המערכת המושחתת ל"אזרח הקטן" כפי שהגזען הסביר מכנה.
    סגור
  • 5.
    להקים תנועה
    מפחד להודות אני ימני 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשכור לכל הסודנים דירות ברחביה ירושלים רמת אביב הרצליה אינשאללה אמן ימצא יהודי חכם עם כיסים עמוקים לזנבר את כל השמאל הדו פרצופי
    סגור
  • 4.
    נתניהו הורס את המדינה היהודית (ל"ת)
    שימי 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    השטן הגדול החצוף פער את פיו ,עם אחר לדעתי היה עושה ממנו
    רחל 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קציצות ומדורה גדולה ,אפילו אם הגזען הזה היה נזרק לביוב היה מזהם אותו
    סגור
  • 2.
    דיקטטורת הגצ
    דליה 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אהרון ברר תביו 64 מנדטים 64 מנדטים
    סגור
  • 1.
    חתיכה אידיוט (ל"ת)
    לבנת חבלה 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור