השוק

רשות המיסים חושפת: האם מרד המיסים באמת ישפיע?

מחאה חדשה בדרך. רואי חשבון ויועצי מס מריצים בימים האחרונים הודעות שתומכות בתחילתו של "מרד מיסים". המרד כולל הפחתה מדמי המקדמה שבתי עסק משלמים לרשות המסים. זו תגובת רשות המיסים
מערכת ice |  2
ערן יעקב (צילום פייסבוק/משרד האוצר)
אנחנו נמצאים ימים ספורים לאחר שבכנסת אישרו את ביטול עילת הסבירות, ומכל עבר צצות להן מחאות שמטרתן להפגין נגד החקיקה שהתרחשה, וזו שעתידה לבוא. בשבוע האחרון מצטרפת מחאה נוספת לשאר ושמה "מרד המיסים".
לפי גלובס, בשבועות האחרונים קבוצות הוואטסאפ של רואי חשבון ויועצי מס גועשות ותומכות במרד מיסים. המרד המדובר קורא לבעלי עסקים להקטין את תשלום המקדמה שהם נותנים לרשות המסים לשנת המס. לא מדובר בפעם הראשונה שישנו ניסיון לקדם מרד שכזה, אך בפעמים הקודמות הניסיונות לא הניבו פרי.
לאור האיומים הללו במשרד האוצר וברשות המסים עתידים לדון במצב ובהשלכות. עם זאת, מסתמן כי גם אם האיום ייצא לפועל זה לא עתיד להשפיע באופן ניכר על כלכלת ישראל. הסיבה לכך היא העובדה שהרשות מעריכה מראש את ההכנסות שלה, ובכל מקרה ההפרש בין סכום המס שנדרש בפועל ובין המקדמה ששולמה מוחזרת לבעל העסק אם היא זו האחרונה הייתה גבוהה מזו הראשונה. כמו כן, אם המקדמה ששולמה לא תכסה את המס הנדרש לכל השנה, בעלי העסקים יצטרכו להשלים את החוסר וכך קופת המדינה לא באמת נפגעת.
 
לפי ערן יעקב, מנהל רשות המיסים, שהציג את ההשלכות של "מרד המיסים" באוצר, אין במחאה כדי להשפיע. לדבריו, היו כאלו הודעות בעבר ברשתות החברתיות ובקבוצות בוואסטאפ, אך לא הייתה התקדמות משמעותית במחאה הזו וכך כנראה יהיה גם הפעם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אז אני אגדיל את מקדמות מס הכנסה
    אלון 07/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שיקטינו את המקדמות ישלמו בעוד שנה ריבית והצמדה בזמן שאני אקבל ריבית והצמדה. רואי חשבון שממליצים ללקוחות שלהם להקטין מקדמות, פוגעים בהם וגורמים להם לשלם ביוקר.
    סגור
  • 1.
    מיסים
    צוק 07/2023/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מובלי המחאה שוב נותנים לנו להבין מהי דקטטורה מהי בריונות.. מובלי מחאה יקרים אתם ממש ממש לא מעל החוק ..
    סגור