תקשורת ומדיה

בן כספית מתפוצץ: "מופרעים, אף אחד לא שואל אותם"

השר עמיחי אליהו תקף את החלטת בג"צ לדון בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות: "בג"צ עובר על החוק. אם בג"צ לא יכבד את החוק - אנחנו לא נצטרך לכבד את פסיקתו". בן כספית זעם: "בית המשפט העליון הוא הסייג היחיד שיש בישראל לעריצות השלטון והרוב. מה יקרה אם הקואליציה ההרסנית הזו תחוקק שלערביי ישראל יש זכות הצבעה רק לבחירות המקומיות, אך לא לבחירות הכלליות. זה בלתי אפשרי? זה אפשרי לגמרי"
מערכת ice |  2
בן כספית (צילום טוויטר/ בן כספית, pixabay)
אחרי ההודעה על דיון בג"צ בהרכב של 15 שופטים בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות, שכידוע עברה בכנסת, הרוחות ממשיכות לסעור, כאשר שר המורשת עמיחי אליהו התייחס לסוגיה בראיון לרדיו גלי ישראל והצליח לעורר את זעמו של איש התקשורת הוותיק, מגיש 'פגוש את העיתונות' של חדשות 12, בן כספית.
שר המורשת עמיחי אליהו אמר בשיחה ברדיו גלי ישראל (94FM) לאיתמר פליישמן וגיא בוסי: "ברגע שאתה הופך את השופטים לפוליטיקאים - הם פוליטיקאים. חכמינו אמרו חכם עדיף מנביא, כשאני עולה לראיונות ברשתות תקשורת אחרות ואני אומר להם שבג"צ הוא לא החוק - הם ברצינות לא מבינים על מה אני מדבר. כשגוף ניכס לעצמו סמכויות לאורך השנים שלא מכוח החוק - זו בעיה. בעצם הדיון של בג"צ - הם לא מכבדים את ריבונות העם. בג"צ עובר על החוק, אם חס ושלום הוא יפסול חוקי יסוד - הוא עובר על החוק ואנחנו נצטרך לשאול את עצמו איך אנחנו מתנהלים מול פורעי חוק בחליפה. דעתי האישית היא שאם בג"צ לא יכבד את החוק - אנחנו לא נצטרך לכבד את פסיקתו".
 
כספית הגיב בזעם: "הקמפיין נמשך. אף אחד לא נמצא שם להסביר להם שאי אפשר לשנות שיטת משטר ולפגוע בעקרונות ובכללים המכוננים של הדמוקרטיה, גם תחת הכסות של "חוק יסוד". אף אחד לא נמצא שם להסביר לשלושת המופרעים האלה שבית המשפט העליון הוא הסייג היחיד שיש בישראל לעריצות השלטון והרוב, בעוד בכל דמוקרטיה אחרת יש שלל איזונים ובלמים מגוונים (חוקה, שני בתי פרלמנט, מחוייבות לאמנות בי"ל, משטר מדינתי וכו'). אף אחד לא שואל אותם מה יקרה אם מחר בבוקר הקואליציה ההרסנית הזו תחוקק שלערביי ישראל יש זכות הצבעה רק לבחירות המקומיות, אך לא לבחירות הכלליות. זה בלתי אפשרי? זה אפשרי לגמרי. קרו בשנה האחרונה דברים לא פחות חמורים כאן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מכונת הרעל..כספית..שוב פתח את.פיו מלא אויר חם
    אורה 08/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה,בושה בושה....
    סגור
  • 1.
    החלטות מופרכות
    מוטי 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם בית המשפט יחליט שמתנחלים לא יוכלו לבחור כיון שהם גרים בשטחים. דבר מאוד אפשרי. מה שלא יקרה כלל, זה שיגידו על הערבים שהם לא יכולים לבחור. אתה מעלה טענה זו בידיעה שבחיים ממשלת ימין לא תעשה דבר כזה.
    סגור