בארץ

אלוף פיקוד מרכז במעשה חריג נגד פעיל הגבעות אלישע ירד

האלוף יהודה פוקס חתם על צו מנהלי שמורה להרחיק את אלישע ירד ליהודה ושומרון לחצי שנה. בנוסף, האלוף פוקס אסר על ירד ליצור קשר עם מספר פעילים המוכרים לגורמי הביטחון באיו"ש
מערכת ice | 
אלישע ירד (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס הוציא צו מנהלי שמורה על הרחקה של אלישע ירד משטחי יהודה ושומרון לתקופה של שישה חודשים. בפרסום של N12 ו"ישראל היום" עוד נטען כי לירד נאסר ליצור קשר עם מספר אנשים המוכרים לגורמי הביטחון ביהודה ושומרון.
ירד מוכר לגורמי הביטחון בעיקר כראש מטה המאבק כנגד הטרור הערבי, מטה המאבק הוציא עשרות הפגנות וחסם צמתים מרכזיים לאחר שהתבצעו פיגועי טרור נגד יהודים באזור. בנוסף, ירד שימש בעבר כדוברה של ח"כ לימור סון הר מלך.
 
ח"כ סון הר מלך יצאה להגנת ירד וכתבה: "שיא חדש ברדיפה שמנהל האלוף כנגד המתיישבים. בניסיון נואש לחפות על כשליו ורפיסותו כנגד הטרור הערבי, מנסה האלוף להשתיק את מחאת התושבים באמצעים דיקטטוריים ובאופן שרירותי ובלתי נתפס מונע מפעילי המחאה ליצור קשר אחד עם השני ולהמשיך בפעילותם. אני קוראת לחברי בקואליציה ובפרט לשר הביטחון גלנט לפעול באופן מיידי לביטול הצו המנהלי".
ירד אמר: "הצו הזה הוא חלק מניסיון דרקוני למנוע את הפעילות הלגיטימית שלי למען ההתיישבות באמצעים דיקטטוריים. בכל השנים האחרונות אני נאבק כנגד אוזלת ידה של מערכת הביטחון אל מול הטרור הערבי.
מי שהחליטו על הוצאת הצו הדרקוני, חשבו שבכך יביאו להפסקת הפעילות שלי בהתיישבות ובתקשורת, אך צר לי לבשר להם - זה לא יקרה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה