בארץ

ארבל דורש מהרשויות המקומיות: אשרו אירועים בהפרדה מגדרית

שר הפנים משה ארבל דורש במכתבו מראשי הרשויות לכבד אירועים בהפרדה מגדרית. השר מביא סיכום דיון של היועמ"ש לשעבר מנדלבליט בו הוא הגדיר קווים מנחים לאירועים כאלה
מערכת ice |  1
משה ארבל (צילום נועם רבקין פנטון פלאש90)
שר הפנים משה ארבל שיגר מכתב לראשי הרשויות המקומיות ולראשי המועצות האזוריות בו דרש מהם לאפשר אירועים בהפרדה מגדרית. השר ארבל מבסס את דרישתו על הנחיה של היועץ המשפטי לממשלה משנת 2019.
השר ארבל כתב: "מיום ליום, לצערי הרב, אזרחי ישראל נחשפים לפעולות אלימות של גורמים המבקשים להקצין ולהפריד מכאן ומכאן, ולפורר את מה שמאחד ומחבר את החברה הישראלית, על רקע קיום אירועי תרבות ודת בהפרדה".
במכתבו השר צירף סיכום דיון משנת 2019 שהופץ על ידי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט: "בסיכום הדיון מחודדים הנהלים בהם ניתן ואפשר יהיה לקיים אירועי תרבות בהפרדה מגדרית, לטובת האוכלוסיות המבקשות זאת."
בסיכום הדיון שהתקיים ב-2019 מנדלבליט טען כי: "נקודת המוצא של סיכום הדיון היא עיקרון השוויון, העומד בליבת השיטה הדמוקרטית ומעוגן בחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו. מכאן, שהכלל הוא קיום האירוע במעורבות רשות ציבורית ללא נקיטת צעדים מצד הרשות שנועדו לכפות הפרדה מגדרית."
בסיכום מכתבו השר ארבל תקף את מערכת המשפט שהורה לאסור את התפילה בהפרדה ביום הכיפורים בתל אביב: "יום בו שופט בבית משפט מחוזי לא יודע לשונו הפשוטה של חוק יסוד זהו יום כיפורים של המערכת. מערכת המשפט זקוקה נואשות לאמון וככה לא בונים אותו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגדריות
    אזרח 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארבל צודק בביתם בשטח הפרטי שלהם בערים החרדיות אין בעיה אך במרחב הציבורי בכלל המדינה שרובה חילונית אין לעשות אירוים כאל ולכפות על החילונים את דרכיכם זה לא
    סגור