בארץ

בצה"ל מודים לראשונה: "היו סימנים מודיעיניים בלילה שלפני המתקפה"

לראשונה מאז פרוץ המלחמה ואחרי שמועות ודיווחים, בצה"ל מאשרים לראשונה כי אכן היה בידיהם מידע מודיעני בלילה שלפני מתקפת הפתע, אך הם לא הבינו שמדובר בהכנות למתקפה בסדר גודל עצום ואכזרי שכזה
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
הבוקר (חמישי) נפתח יומה השישי של מלחמת "חרבות ברזל". המערכה הכבדה שישראל מנהלת ברצועת עזה בעקבות מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס על ישובי הדרום גבתה עד כה את חייהם של יותר כ-1,300 נרצחים. יותר מ-3,000 בני אדם נפצעו, כאשר טרם ברורה תמונת השבויים והנעדרים שנחטפו מאז פרוץ הלחימה.
אחרי דיווחים רבים על כך שלצה"ל היה אינדיקציה למתקפת הפתע בדרום, הבוקר, בצה"ל מאשרים כי אכן היה בידיהם מידע מודיעני בלילה שלפני מתקפת הפתע, אך הם לא הבינו שמדובר בהכנות למתקפה בסדר גודל עצום ואכזרי שכזה. כך על פי דיווח ב-N12.
כזכור, השבוע דווח במצרים כי עשרה ימים לפני שהחלה מלחמת "חרבות ברזל", שר המודיעין המצרי גנרל עבאס כאמל שוחח עם ראש הממשלה נתניהו והזהיר אותו מפני "משהו חריג, מבצע אימתני" שעלול להתרחש ברצועת עזה.
גורם בכיר ביותר במודיעין המצרי חושף כי במהלך השיחה כאמל "נדהם מהאדישות שהפגין נתניהו". על פי דיווחים מצריים, בכירים בקהיר טענו כי נתניהו אמר לשר המודיעין המצרי כי צה"ל וכוחות הביטחון עסוקים בהתמודדות עם הערים ביהודה ושומרון שמהן מופעל טרור נגד ישראל. לטענת מקורות במודיעין המצרי, גנרלים ישראלים הבהירו לעמיתיהם כי "המצב בעזה, ובמיוחד לאורך הגבול, נמצא בשליטה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה