בארץ

"מה שהיה בדרום לא יחזור. לא ממליץ לחיזבאללה לנסות אותנו"

בראיון ל-ice מספר שגיא וקנין, רבש"צ המועצה המקומית שלומי, על התחושות בגזרה הצפונית: "הדריכות גבוהה, כולם מבינים שהמצב שברירי ונפיץ. אנחנו מוכנים  למקרה שהאויב יעלה הילוך, הוא לא מצליח להרדים אותנו". ויש לו גם מסר חד לראש הממשלה

יונתן סידון | 
שגיא וקנין, רבש"צ המועצה המקומית שלומי
"מאז תחילת המלחמה, ההתעסקות שלנו ממוקדת ביעד אחד: שמירה על היישוב ומניעת תרחיש אימים של חדירת מחבלים. יש לנו כיתת כוננות גדולה ומאומנת, שנמצאת במוכנות מקסימלית ואנחנו מתואמים עם הכוחות הגדולים של צה"ל שפרוסים כאן ומתגברים אותנו. כולנו מבינים שהמצב נפיץ".
למונולוג הזה אחראי שגיא וקנין, רכז ביטחון שוטף צבאי (רבש"צ) של המועצה המקומית שלומי, השוכנת בסמיכות לגבול לבנון. הלחימה בגזרה הצפונית נמצאת אמנם נכון לעכשיו בעצימות נמוכה באופן יחסי, אך גם וקנין מבין היטב כי המצב שברירי ועוד עלול להתהפך במהירות.
"הדריכות גבוהה, כולם מתוחים", הוא מספר בראיון לאתר ice. "אזעקות ופיצוצים הם כבר חלק מהשגרה שלנו לאורך השבועות האחרונים. ברור שההמתנה הזו, שאתה לא יודע מה בצד השני מתכננים, היא לא נעימה, אבל כרגע זאת המציאות. האויב לא מצליח להרדים אותנו. מה שהכי חשוב מבחינתנו זה להיות מוכנים גם למקרה שהחיזבאללה יעלה הילוך".
איך נראים אצלך הימים האחרונים?
"אין יותר מדי מה לעדכן. בכל יום מחדש אנחנו מרוכזים רק בשמירה על היישוב ועל המוכנות שלנו. לשמחתי רוב תושבי המועצה, כולל המשפחה שלי, עזבו את המועצה למקומות בטוחים יותר".
עם יד על הלב, אתה לא חושש מתרחיש כמו שראינו בדרום?
"לא. אנחנו מוכנים עם כל האמצעים. כל אחד בכיתת הכוננות יודע את תפקידו. מה שהיה בדרום לא יקרה שוב בצפון ואני ממליץ לחיזבאללה: 'אל תנסו אותנו'. אנחנו לא מתרגשים מהאיומים ומי שחושב לתקוף אותנו עוד יצטער".
בתקשורת הופיעו לא מעט פרסומים על חוסרים בנשק ובציוד, איך המצב אצלכם?   
"אני לא רוצה לדבר על יישובים אחרים או כיתות כוננות אחרות, אלא רק על עצמנו, ויכול לומר שיש לנו את מה שנדרש. אנחנו חזקים וגם צה"ל כאן איתנו. אנחנו סומכים עליו ועל עצמנו, ולא מפחדים".
וקנין (40) נשוי ואב לשלושה הוא רבש"צ המועצה המקומית שלומי במשרה מלאה, בחירום ובשגרה, כבר תשע שנים. מדובר למעשה בדור שני למקצוע, כשאביו שימש בעבר כרכז ביטחון שוטף (רב"ש) של היישוב הקהילתי גרנות. "אני ממשיך את השושלת", הוא אומר בחיוך. "גדלתי לתפקיד הזה, ומה שלמדתי מאבא אני מיישם בשלומי. אני חי בצפון מילדות ומכיר מקרוב את המצב הביטחוני שהאזור הזה מתמודד איתו".
כאשר מלחמת חרבות ברזל כבר סופרת שבועיים חצי וכיתות הכוננות ניצבות בקו הראשון – לוקנין יש גם מסר ברור לבנימין נתניהו ולממשלה בראשותו. "את חוק הרבש"צים, עליו אנחנו נלחמים שנים ארוכות, נדרש לאשר כבר מחר על הבוקר", הוא מצהיר. "המערכה הזו גרמה לכולם להפנים עד כמה התפקיד שלנו קריטי. לא ייתכן שנתפזר בין כמה וכמה רשויות. אנחנו צריכים אבא ואמא, גוף אחד שידאג לנו. תפקיד הרשב"צ צריך להיות כפוף אך ורק למשרד לביטחון לאומי, ועם כל התנאים שיאפשרו לנו לעשות אותו על הצד הטוב ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה