בארץ

חיזבאללה יצטרף למלחמה? דריכות שיא לקראת נאום נסראללה

מזכ"ל ארגון הטרור ישא נאום עם שעות הצהריים, ובמערכת הביטחון הישראלית גורסים כי השעות הקרובות עלולות להיות קריטיות ביחס להתפתחות אפשרית מול לבנון. על הפרק: הסלמה משמעותית. בכיר מתריע: "אנחנו מצויים במערכה רב-זירתית ומתפתחת, שהמוח שלה הוא איראן. זו מערכה אזורית"
מערכת ice |  2
חסן נסראללה (צילום צילום מסך טוויטר)
אמש (חמישי) שוגר המטח הנרחב ביותר מלבנון לשטח ישראל, מאז פרוץ המערכה בעזה ב-7 באוקטובר. עשרות רקטות נורו לצפון הארץ, והפעילו אזעקות צבע אדום בצפת, קריית שמונה (שם זוהתה פגיעה ישירה), אדמית, משגב עם ויישובים נוספים. ההערכה הגבוהה במערכת הביטחון היא שהירי הרקטי המשמעותי נועד להכין את הקרקע לקראת נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שיערך היום ב-15:00.
לקראת נאום נסראללה הופץ טריילר מטעמו של ארגון הטרור, וחרושת שמועות מופצת סביבו. השעות הקרובות עלולות להיות מתוחות מאוד בזירה הצפונית, ובישראל נערכים לאפשרות של הסלמה משמעותית. בכיר במשרד הביטחון אמר אמש בתדרוך לתקשורת: "נסראללה מנסה לרתק כוחות לצפון ופועל בהצקות והטרדות. הוא מסתכל טוב מה קורה בעזה ומבין מה יכול לקרות בצד הלבנוני. אנחנו ערוכים לתגובה מאסיבית, אם הוא יעשה משהו מעל הרף שנקבע על ידי הדרג המדיני”.

בה בעת, ארגון הטרור תקף מוצבי צה"ל לאורך גבול לבנון. טיל קרקע-אוויר נורה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה”ל.בתגובה, כוחות צה”ל תקפו את החוליה שביצעה את הירי ואת אתר השיגור. באמצעות כטב”מים, ניסו בחיזבאללה לתקוף את בסיס צה”ל בהר דב. כמו כן, יורט רחפן ששוגר מכיוון סוריה. צה”ל תקף בתגובה עשרות עמדות שיגור וחוליות שניסו לשגר טילי נ”ט לעבר שטח ישראל. דובר צה"ל אישר את הירי מחיזבאללה לעבר גליל המערבי, העליון והמזרחי. 

פעילות צה"ל בגבול לבנון (צילום: דוד כהן/פלאש 90)
בכל זאת, נראה שחיזבאללה מתקשה להגיע להישגים במערכה: נכון ליום שישי בבוקר, צה"ל פגע ב-40 חוליות נ"ט של הארגון והרג 70 ממחבליו. לעזרת נסראללה נחלצה המיליציה האיראנית האמאם חסין בפיקודו של ד׳ו אלפקאר, שבמקור יועדה לסייע לציר בלחימה בסוריה בשנים האחרונות. נראה כי היא מעורבת בחיכוך עם צה"ל בגבול לבנון בשבועות האחרונים ולוקחת חלק בפעילות ההתקפית לשטח ישראל.
 
בישראל מזהים ניסיון של חיזבאללה לעלות מדרגה נוספת בעימות הצבאי מול ישראל. הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי התייחס בהצהרתו אתמול לנכונותו של צה"ל לתקוף בזירות נוספות, ולכך שחיל האוויר אינו ממצה כרגע את מלוא יכולותיו בעזה. "אנו משמרים מוכנות גבוהה בכל הזירות, פועלים בגבול הצפון, ומוכנים להתרחבות התרחישים גם לזירות נוספות. חיל האוויר פועל ברצועת עזה בעוצמה רבה ובהצטיינות, אבל אסור לטעות - אנו מפעילים ברצועת עזה פחות ממחצית מכוחו של חיל האוויר".
 
מתחילת המערכה, חזר השר יואב גלנט על אזהרות תכופות כלפי החיזבאללה. רה"מ בנימין נתניהו הזהיר את ארגון הטרור מלנסות להצטרף למערכה והצהיר כי זו תהיה "טעות חייו". ניכר כי ישראל אינה מעוניינת במלחמה עם חיזבאללה בלבנון, אולם תגיב בעוצמה רבתי להסלמה. חיל האוויר ניצל בשבועות האחרונים את ההזדמנות להשיב לעצמו חופש פעולה האווירי בדרום לבנון, לאחר שישראל במשך תקופה ארוכה הגבילה את גיחות הצילום מעל לבנון בשל פריסת מערכות הגנה של חיזבאללה וחשש מהסלמה. 
 
"רוב הכוח ערוך ומוכן עם פצצות על הכנפיים ואנשים שמוכנים לזנק בכל רגע אל המטוסים, לצאת ולתקוף גם בזירות אחרות ברגע שיידרש. אנו נלחמים בשם קדושת החיים מול אויב שחרט על דגלו מוות וחורבן”, כך הרמטכ"ל. בכיר במשרד הביטחון מדגיש כי נסראללה איבד את מומנטום ההפתעה. “המאמץ העיקרי שלנו בצפון הוא הגנה מסכלת ודינמית, ואנחנו בפוקוס גדול על הזירה הזו. אנחנו מצויים במערכה רב-זירתית ומתפתחת, שהמוח שלה הוא איראן. זו מערכה אזורית”.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תגובה
    More 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דריכות שיא של טיפשים.בסך הכל מחבל עם כמות גדולה של תחמושת.פצצה אחת שלנו מוחקת לו עיר שלמה.מה הלחץ.צריך רק לקבל החלטה וביבי לא טוב בזה וחבל.צריך מישהו עם ביצים וללא פחד.
    סגור
  • 1.
    לא צריך לרקוד לפי החליל שלו
    דודו 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לומר ללבנון ברגע שהוא מתקיף אנחנו מוחקים את בירות להודיע לכל העולם תפסיקו להיות יפי נפש להראות שבעל הבית השתגע !!!!!!
    סגור