תקשורת ומדיה

חיים לוינסון תוקף: "כולם ילכו הביתה, אבל נתניהו מתכחש"

עיתונאי 'הארץ' ופאנליסט קשת 12, חיים לוינסון, בהתייחסות נוספת למחדל ב-7 באוקטובר: "המחדל של השיחות הליליות כ"כ עמוק, אם היו מעירים את נתניהו ב-4 בבוקר הוא בוודאות היה נותן הוראה להגביר כוננות"

תום נחום |  4
חיים לוינסון ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90 ולעמ)
עיתונאי 'הארץ' ופאנליסט קשת 12חיים לוינסון, שפרסם אתמול (שלישי) את ההתרעה שנתנו באמ"ן לראש הממשלה בנימין נתניהו, ממשיך להגיב לנושא בראיון שסיפק ברדיו גלי ישראל (94FM) לפנאליסטים של 'הפטריוטים' בערוץ 14, יותם זמרי ונועם פתחי, והמשיך לעסוק בנושא.
לוינסון סיפר כך: "אני הראשון שאדרוש מעמית סער, מחליוה, מהרצי הלוי ומפינקלמן ללכת הביתה. אין לי ספק שכל האנשים האלה ילכו הביתה, אבל נתניהו מתכחש. ומעבר להתכחשות בשנה וחצי של לפיד-בנט, נתניהו טען שממשלה שמשדרת חולשה מזמינה את אויביה לתקוף".
זמרי שאל: "אם הם הזהירו אותו מ'הסערה המושלמת' למה עמד חליוה ואמר 'נכשלתי מלתת התרעה'?", לוינסון השיב: "הוא לא נתן התרעה למה שיקרה בעזה. ויותר מזה, אם היית שואל אותו ב-6 לאוקטובר לא אם החמאס מתכוון אלא אם החמאס בכלל מסוגל לבצע דבר כזה הוא היה אומר שלא, וזה חמור הרבה יותר".
 
פתחי שאל: "להערכתך, אם נתניהו היה מקבל לא התרעה כללית אלא את אותה התרעה מראש השב"כ וראש אמ"ן בלילה קודם מה הוא היה עושה?" לוינסון: "המחדל של השיחות הליליות הוא כ"כ עמוק שהם חשבו שהוא מתכנן עשירית מהמערכה הזאת. אם היו מעירים את נתניהו ב-4 בבוקר ואומרים לו שיש כוונה לפרוץ ולחטוף חייל הוא בוודאות היה נותן הוראה להגביר כוננות. אבל הקונספציה של 'חמאס מורתע' לא הייתה רק בהערכת אמ"ן אלא גם פרומיל על נתניהו והתדמית הפוליטית שלו שבכל הקמפיין שלו אמר 'אני חזק מול החמאס'".
כזכור, בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר (X.COM) שלו, כתב לוינסון כך והטיח פעם נוספת את האשמה במחדל הגדול שהוביל לטבח המזעזע של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר בראש הממשלה בנימין נתניהו: "בלעדי ל'הארץ': ההתרעה המלאה והמדויקת שנתנו באמ"ן לראש הממשלה על הסיכוי להסלמה בשל משבר החקיקה", בנוסף, צירף קטע מדבריו של ראש חטיבת המחקר באמ"ן לראש הממשלה נתניהו: "איראן, חיזבאללה וחמאס זיהו הזדמנות לסערה מושלמת. השחקנים במערכת מצביעים על כך שישראל נמצאת במשבר חריף, חסר תקדים, שמאיים על לכידותה ומחלישה".
 ו
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אחריות למחדל
    משה 11/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרמטכל וראש השבכ והמודיעין שידעו בערב שמתוכנן אירוע ולא טרחו לידע את מי שצריך הם האחראים . אם רק היו מודיעים ומגבירים כוננות האסון היה הופך לניצחון צריך להעמיד אותם לדין ולהוריד אותם לדרגת טוראי ואם זה היה במדינה מתוקנת להרווג אותם
    סגור
  • 3.
    תומכי החמאס מתיצבים בעמדות (ל"ת)
    יו 11/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תגובה לחיים לוינסון
    משה 11/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל האחריות למחדל על אותם שידעו בערב החג שהולך לקרות משהו והלכו לישון
    סגור
  • 1.
    לא כולם ילכו הביתה
    ארנון 11/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לצערי ראשי מערכת המשפט שהם אחראיים יותר מביבי לטבח בעוטף, לא ילכו לשום מקום ,אף אחד לא יבדוק את פשעיהם וגם אם יבדקו. הם ישארו תקועים במערכת כמו מסמר בחי ראש אבל עם פנסיות שמנות להפליא. מערכת המשפט שלנו היא הזרוע המשפטית של החמאס.
    סגור