בארץ

התקציב המתוקן יאושר בכנסת? זו התוכנית של האופוזיציה

לאחר שהתקציב המתוקן ל-2023 אושר בממשלה, הוא יגיע בשבוע הבא לאישור הכנסת, אך באופוזיציה ישאפו לדחות אותו ולגרום לעיכוב משמעותי בהעברתו, לטענתם כל התקציב אמור להיות מופנה לטובת המלחמה ואילו במה שתגיש הקואליציה ישנם כספים שלא קשורים לשם כך
מערכת ice |  1
תקציב משרדי הממשלה (צילום shutterstock, פלאש 90/ אריק מרמור, יונתן זינדל)
לאחר שהממשלה אישרה את התקציב המתוקן ל-2023, הוא יגיע בימים הקרובים להצבעה בכנסת. למרות שהאופוזיציה והקואליציה הגיעו להסכמה בקשר לסוגיית החקיקות בכנסת, באופוזיציה הודיעו כי הם מתכוונים להילחם בהעברת התקציב בכל דרך אפשרית.
בתקציב אמנם קיימים 30 מיליארד שקלים שאמורים להיות מופנים באופן מידי לטובת המלחמה, האופוזיציה הודיעה כי היא צפויה להצביע נגד בעיקר מכיוון שבתקציב קיימים גם כספים קואליציוניים שאמורים להיות מחולקים להתיישבויות וליהודה ושומרון שכלל לא קשורים לנושא המלחמה. 
למרות הניסיונות, לאופוזיציה כנראה אין את הרוב הדרוש על מנת להפיל את התקציב, למרות שהיא תנסה לדחות אותו ולגרום לעיכוב משמעותי בהעברתו. במידה והתקציב לא יעבור הממשלה תיפול באופן מידי למרות שהמדינה נמצאת במצב מלחמה ולשם כך יפעלו באופוזיציה. במהלך ישיבת הממשלה חברי המחנה הממלכתי דרשו שכל התקציב ינותב לטובת המלחמה ואילו בתקציב אושרו גם דברים שלא קשורים לכך.

בקואליציה זעמו על דרישות האופוזיציה ואמרו לישראל היום: "בתקציב יש 30 מיליארד שקלים הקשורים ללחימה, איך ייתכן שהאופוזיציה שוקלת לעכב את זה? את מה היא תעכב? העברת הכסף למפונים מהקיבוצים? את העברת הכספים לשיקום חבל תקומה? את הכספים המיועדים לתושבי הדרום והצפון? לעסקים הקורסים? זה לא ייאמן, אם אנחנו היינו בנעליים שלהם היו עושים בנו לינץ' ציבורי, זו חרפה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תקציב
    אבי 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה ברור שגנץ משמש תפאורה לביבי שוב ביבי עושה צחוק מגנץ יאיר לפיד ידע לא ליפול למלכודת
    סגור