בארץ

חרבות ברזל, היום ה-61: נפילה באזור ב"ש, צה"ל תקף יעדי חיזבאללה

 בתגובה לירי בצפון, כוחות טנקים ומטוסים תוקפים את יעדי חיזבאללה. צבע אדום בעוטף עזה

מערכת ice | 
יירוט רקטות (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
המטחים הכבדים של הרקטות חזרו, והיום (רביעי) צה"ל המשיך בלחימה ונערך לכל תרחיש במסגרת המלחמה בעזה שנכנסה ליומה ה-61, כרגע לא אמורים לחזור חטופים נוספים גם היום כאשר צה"ל ממשיך בלחימה, כשהשעון מתקתק בצל הלחץ האמריקאי.
הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס״ל (מיל׳) יהונתן מלכה, (Yehonatan Malka), בן 23, מבאר שבע, לוחם שיריון בגדוד 82, שבעוצבת ׳סער מגולן׳ (7) נפל בקרב ברצועת עזה. סא"ל (מיל') יוחאי גור הרשברג, (Yochai Gur Hershberg), בן 52, מחוות פיליפ, מפקד יחידת איתור נעדרים בעוצבת האש (אוגדה 98), נפל בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ.
 


המיליציות הפרו-איראניות הודיעו שתקפו את בסיס עין אל-אסד של הכוחות האמריקניים בעיראק, כך או כך, הבית הלבן הודיע כי הנשיא ג'ו ביידן ישתתף באופן וירטואלי בפגישת מנהיגי G7 היום

מרי רובינסון, לשעבר הנציבה העליונה לזכויות אדם של האו"ם בקריאה לממשל ביידן: "תשקלו מחדש את הסיוע הצבאי שלכם לישראל". בריאיון ל-CNN, אמרה כי התגובה של ישראל לאירועי 7 באוקטובר היא "בלתי פרופורציונלית" ו"לא אנושית".
דובר משרד החוץ האמריקני בתדרוך עיתונאים: "האלימות בגדה המערבית השנה היא ברמות שלא נראו מאז האינתיפאדה השנייה. זה כולל רמות חסרות תקדים של אלימות מצד מתנחלים קיצונים ישראלים המכוונים לפלסטינים ורכושם, ועקירת קהילות שלמות".
בהודעה חריגה, דובר צה"ל הודיע: "מוקדם יותר היום, לוחמי צה"ל פעלו לניטרול איום ממשי שזוהה משטח לבנון. האיום זוהה ממתחם שיגור ותצפית של ארגון הטרור חיזבאללה סמוך לאל עוואדי שבגבול לבנון, ‏התקבל דיווח בצה"ל על כך שמספר חיילים מצבא לבנון נפגעו במהלך התקיפה. כוחות צבא לבנון לא היו יעד התקיפה. צה"ל מצר על האירוע, האירוע מתוחקר"
09:02  - ירי רקטות לרעים 
10:15 - חשד לניסיון פיגוע: מחבלים ירו לעבר חיילים שהתאמנו באזור רמאללה. אין נפגעים. 


12:20 - אזעקות בעוטף


12:34- אזעקות בניר יצחק ובסופה

13:01- אזעקות באשקלון צפון ואשקלון דרום - גבר בן 60 נפצע קל מפגיעת רסיס בעוטף עזה
13:12 - ירי רקטות באילות ובאילת - מערכות ההגנה האווירית הופעלו, יירוט אחד מעל העיר
13:32- בהמשך לאזעקה באילת - דובר צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה טיל קרקע-קרקע ששוגר לשטח מדינת ישראל, על ידי מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ"
13:47- חיזבאללה קיבל אחריות לירי לעבר ישראל
לאור הירי בצפון: טנקים ומטוסים תוקפים יעדי חיזבאללה


14:44- צבע אדום בעוטף עזה

16:00 מטח כבד לדרום: אזעקות נשמעו בשתולה, תל שבע, שגב שלום, אבו תלול, מגן, ניר עוז, עין הבשור, באר שבע - דרום, באר שבע - מזרח, באר שבע - מערב, באר שבע - צפון, לקיה, עומר, ואדי אל נעם דרום, חצרים, אתר דודאים. זוהתה נפילה במגרש כלי רכב באזור באר שבע, מספר משאיות נפגעו וכוחות כב"ה פעלו במקום.

זירת הנפילה באזור באר שבע. צילום: דוברות המשטרה
16:05 מספר דקות לאחר המטח לדרום אזעקות נשמעו גם בצפון, ביישובים מלכיה ומתת.
16:15 אזעקות נשמעות ביישוב מרגליות שבצפון.
17:42 אזעקת צבע אדום נשמעה בכרם שלום שבעוטף עזה. לא דווח על נפילות או נפגעים.
18:06 הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בצפון רצועת עזה. רס"מ עדי שני ז"ל, בן 39 מצור יצחק.

רס"מ עדי שני ז"ל. צילום: באדיבות דובר צה"ל
21:18 הותר לפרסום כי כוחות צה"ל מאוגדת הכוחות המיוחדים של צה"ל פועלים בהתקפה משולבת על חאן יונס ברצועת עזה. הכוחות איתרו עשרות פירי מנהרות ומחסן אמל"ח בתוך מסגד.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה