בארץ

האם ירדן עומדת לבטל את הסכם השלום עם ישראל?

שמואל שי, יו”ר פורום העסקים של ישראל ואיחוד האמירויות, בטור דעה: "הסכם השלום בין ישראל וירדן, שנחתם בשנת 1994, הוא אחד ההסכמים החשובים ביותר במזרח התיכון. עם זאת, בשנים האחרונות מתעוררות בירדן קריאות לביטול ההסכם"

מערכת ice |  1
ירדן (צילום פלאש 90)
אחת הסיבות המרכזיות לקריאות לביטול ההסכם היא הכשל הכלכלי של ישראל בירדן. ישראל התחייבה לסייע לירדן בפיתוח הכלכלי, אך בפועל היא לא עמדה בהתחייבות זו. ישראל לא השקיעה מספיק בירדן, והיא לא תמכה בפיתוח התעשייה והתיירות במדינה.
כתוצאה מכך, ירדן סובלת מאבטלה גבוהה ואינפלציה גוברת. בשנת 2023, שיעור האבטלה בירדן עמד על 25%, ואחוז האינפלציה עמד על 15%. נתונים אלו גרמו להתמרמרות רבה בקרב הציבור הירדני, והם הובילו לקריאות לביטול ההסכם עם ישראל.
ממשלת ישראל טעתה בטיפוח היחסים עם ירדן. ישראל לא ראתה בירדן שותפה אסטרטגית חשובה, והיא לא השקיעה מספיק ביחסים עם המדינה. ישראל התמקדה ביחסים עם ארצות הברית והמדינות הערביות האחרות, והיא השאירה את ירדן בצד.
התעלמות זו של ישראל מהיחסים עם ירדן גרמה לזעם רב בירדן. הציבור הירדני הרגיש שישראל לא מעריכה את החשיבות של ירדן עבורה, והוא החל לקרוא לביטול ההסכם.
 
כדי להציל את הסכם השלום עם ירדן, ישראל חייבת לשנות את מדיניותה. ישראל חייבת לראות בירדן שותפה אסטרטגית חשובה, והיא חייבת להשקיע ביחסים עם המדינה. ישראל צריכה להשקיע בירדן בפיתוח כלכלי. ישראל יכולה לעשות זאת באמצעות השקעות ישירות בירדן, או באמצעות סיוע כלכלי בינלאומי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד שנה ירדן תהנה מצמיחה כלכלית בעקבות המסלול החדש
    בוריס 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שמוביל ממפרץ הפרסי לחיפה
    סגור