בארץ

רוטמן וסטרוק מקדמים מהלך חדש - האם הוא יוביל לחוסר שקיפות?

אחת המשימות עימה ישראל תצטרך להתמודד היא שיקום העוטף. בשביל להקהל על ההליכים הבירורקטיים בתהליך, ועדת החוקה בראשת רוטמן מקדמת תקנות פטור, אך השרה רוטמן הציע להרחיב את התקנות לכלל הגורמים אשר קשורים ל"צרכי המלחמה"
מערכת ice |  1
ח"כ שמחה רוטמן וח"כ אורית סטרוק (צילום פייסבוק/ שמחה רוטמן, ברוך גרינברג, פלאש 90/ גילי יערי)
אחד המשימות הקשות ביותר איתה מדינת ישראל צריכה להתמודד היא שיקוף עוטף עזה, שצפוי לעלות מיליארדים. לאחרונה, ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן מקדמת תקנות שיעזרו להאיץ את כל ההליכים אשר קשורים לשיקום העוטף, כמו פטור מחובת מכרזים של מנהלת התקומה. כעת נחשף כי רוטמן ושרת ההתיישבות אורית סטרוק פועלים עבור הרחבת ההקלות בפטור כך שיחולו על גורמים נוספים בממשלה אשר קשורים "לצרכי המלחמה".
ע"פ פרסום של חדשות 12, כיום קיים פטור על מנהלת התקומה לצאת במכרז עבור גובה התקשורת בגובה של עד כ-50 אלף שקל, אך התקנות המקלות שמקודמות כעת, יגדילו את הפטור כך שיעמוד על 100 אלף שקל. בנוסף, הוצע להרחיב סמכויות של ועדת הפטור של המנהלת בשביל שיוכלו לאשר התקשרויות המשך עד לסכום של 150 אלף שקל ובמקרים מסוימים אף 300 אלף שקל.
 
בנוסף, התקנות מציעות לפטור את מנהלת התקומה מלפרסם את החלטותיה בהקשר לביצוע התקשרויות בסמוך למועד ההחלטה, אלא שתוכל לעשות זאת עד כחצי שנה לאחר שהתקבלו. עם זאת, אחת הטענות שהועברו על ידי התאחדות התעשיינים היא ש"פטור ממכרז מחייב פרסום מיידי על מנת למנוע שיקולים זרים ולוודא שקיפות ברורה".
במכתב שהועבר על ידי השרה סטרוק לרוטמן, היא ציינה כי "יש חובה מוסרית ושלטונית להרחיב את תחולת הוראת השעה באופן שיאפשר שימוש בהקלות המובואת בה לא רק למנהלת תקומה אלא גם לכלל פעולות משרדי הממשלה השונים הנדרשות לטובת סיוע לתושבי קו העימות בצפון", והשרה אף מציינת כי היא בעד החלת הפטור על "כלל התקשרויות הממשלה הנוגעות לצרכי מלחמה".
כזכור, מוקדם יותֳר החודש השרה סטרוק התראיינה לחדשות ערוץ 12 ובו נשאלה בנוגע ללגיטימיות של תקציב המדינה, שנקרא על ידי רבים גם כ-"תקציב פוליטי". בתגובה, השרה טענה כי הבעיה היא דווקא התקציב שהולך עבור בעלי הדרגות, ואמרה כי: "צריך לקצץ בכיסים השמנים של קצינים במילואים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    !!!!!
    טו 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המלחמה שפרצה היא באשמת רוטמן וחבריו מהפכה משפטית הבאתם את חורבן הבית בגללכם יש לנו חיילים הרוגים קוברים כל יום חיילים דור שלם של צעירים נישחט המדינה בקטסטרופה ולעם יד בראש פוליטיקה איש מכם אינו מזכיר את החיילים שנופלים מידי יום עסוקים המהפכה משפטית השכנים שלנו חשו את הקרע העם ויצאו למלחמה להשמידנו אתם המתנחלים החרדים אלוהים יבוא חשבון איתכם והעם שפוי כולו אתם אוייבי הבית
    סגור