בארץ

בכיר בעיריית ירושלים איחל מוות ליהודים: "לא ידענו"

במשך כשלוש שנים הסתיר אמג'ד שאמי את כתב האישום החמור שהוגש נגדו. מי ששימש מנהל מדור ההסעות במזרח הבירה, הוגדר כאיש דת מוסלמי קיצוני, שהטיף מול מאות מתפללים: "שמור אותנו מהיהודים, שהנשים שלהם יהפכו לאלמנות וילדיהם ליתומים". רק לאחר שפורסם המקרה, העובד פוטר: "לצערנו, מידע כזה אינו רשום במערכות"
מערכת ice | 
עיריית ירושלים (צילום wikipedia)
אמג'ד שאמי שימש מנהל מדור ההסעות במזרח ירושלים בעיריית ירושלים במשך שלוש שנים, מבלי שאף אחד ידע כי בעברו הוגש נגדו כתב אישום על איומים והתנהגות שעלולה לסכן את שלום הציבור. סיפורינו מתחיל אי שם באוקטובר 2017, אז הוגש כתב האישום לבית משפט השלום בבירה, ובו תואר עברו המפוקפק של שאמי. 
על פי כתב האישום, מדובר ב"איש דת מוסלמי המשמש כאימאם התפילות המוסלמיות. במהלך התפילות עמד הנאשם בראש קבוצת המתפללים והשמיע את דבריו בפניהם. ב-21 ביולי בשעה 21:30 או בסמוך לכך, במעלה מוטה גור שבעיר העתיקה בירושלים, נשא הנאשם דרשה בפני קבוצה של כ-200 מתפללים ואמר להם: 'אלוהים, שמור אותנו מהיהודים, הדרוזים והנוצרים. שהנשים שלהם יהפכו לאלמנות וילדיהם ליתומים'. בתגובה על הדברים צעק ההמון 'אמן'".
 
בכתב האישום צוין כי באותו מועד איים הנאשם על קבוצת שוטרים שהיו במקום בפגיעה בגופם. בית המשפט גזר עליו שלושה חודשי מאסר בפועל. "שאמי החל לעבוד בעירייה ביוני 2020", סיפר גורם בעירייה. "כשקלטנו אותו הוא הצהיר כפי שהחוק מאפשר, שאין לו עבר פלילי וביטחוני ושהוא שלא נחקר מעולם". לאחר שהמקומון "ידיעות ירושלים" פנה לעיריית ירושלים, הם הודיעו כי בכוונתם לסיים את עבודתו לאלתר.
"במערכות העירוניות והממשלתיות אין מקום לתומכי טרור והסתה", אומר מאור צמח, יו"ר ארגון 'לך ירושלים'. "עיריית ירושלים ומשרד החינוך חייבים לייצר מנגנון שימנע מאותם גורמי טרור והסתה להשתלב במערכות הציבוריות". יו"ר הנהגת ההורים, אריק קפלן: "לצערנו יש בעיה חוקתית בבדיקת עברו של אדם, ואנו פונים לכל מי שעוסק בנושא לפתור זאת. חשוב להדגיש שהרוב המוחלט של העובדים הינו ללא רבב".
 
מהעירייה נמסר בתגובה: "העובד מועסק בעירייה מחודש יוני 2020 במינהל החינוך. בעת קליטתו לא היה ידוע לעירייה על עבר פלילי כלשהו, והעובד גם הצהיר שהוא ללא עבר כזה. לצערנו, מידע כזה אינו רשום במערכות. לנוכח קבלת המידע ממשטרת ישראל שמאשש את עברו הפלילי, העירייה תפעל לסיים את העסקתו בהתאם להוראות הדין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה