בארץ

הפגנת ענק מול בית הנשיא: "תקבעו תאריך לבחירות, הגיעו מים עד נפש"

בקריאה לממשלת הסכמות רחבה, אלפי ישראלים התאספו מול משכנו של יצחק הרצוג. האם השכולה סיגלית הלל: "לא בחלל ריק באה עלינו המלחמה הארורה הזאת". הבכיר לשעבר במערכת הביטחון אבנר וילן: "מנהלים את המדינה כאילו זה חשבון טיקטוק ומדברים לבייס, עסוקים בלייקים ופוליטיקה קטנה"
מערכת ice |  2
הפגנת הענק מול בית הנשיא יצחק הרצוג (צילום שומרות ושומרים על הבית המשותף)
ארגון "שומרות ושומרים על הבית המשותף" קיים הערב (מוצ"ש) הפגנה מול בית הנשיא יצחק הרצוג בירושלים הקוראת לממשלת הסכמות רחבות ובדרישה להכריז מיידית על בחירות. באירוע השתתפו סיגלית הלל, אימו של אורי טשרניחובסקי שנרצח במסיבה בנובה ואבנר וילן, בכיר לשעבר במערכת הביטחון וזוכה פרס ביטחון ישראל.
סיגלית הלל נאמה בהפגנה ואמרה: "אני כואבת את המדינה האהובה שלי ותוהה עד מתי נהיה מטולטלים כך בהריסת חיינו. הרי לא בחלל ריק באה עלינו המלחמה הארורה הזאת. לא בחלל ריק משלמים טובי בנינו בנפשם. לא בחלל ריק בא עלינו השבר העצום הזה, האישי והלאומי. חלל עמוק נפער בנו כמדינה וכעם. חיי כולנו נצבעו אחרת מהשבת הנוראה ההיא".
 
"אנו זקוקים לממשלה אחרת, כזו שבזמני חירום עוסקת רק במה שטוב ונכון לאזרחי מדינת ישראל, ולא בהישרדות אישית או פוליטית. כזו שמאפשרת לבכירי מערכת הצבא והביטחון להיפגש זה עם זה ללא שום הגבלה ושום חשש, כי זה מה שמחייבת טובת חיילינו וטובתנו. כזו ששואלת שאלות לגיטימיות קשות ונכונות, שהן בליבת העיסוק של היותנו עם. אני פה כדי לקרוא לשינוי שיאפשר שיח אמיתי, עמוק, על עקרונות הדמוקרטיה שנשחקו, על שלטון החוק ועל הפרדת רשויות".
 
"אני מבקשת מנהיגות אחרת, כזו שברגישותה ובתבונת ליבה מבינה ששבר חברתי הוא חרב פיפיות חדה ופוצעת, עם השלכות הרות אסון על אזרחי המדינה". אבנר וילן, נשא דברים ואמר: "הדרישה שלנו היא פשוטה וברורה, תקבעו תאריך לבחירות עכשיו! הממשלה הזו איבדה את המנדט הציבורי שלה באותה שבת ארורה, אנחנו פה כי מאז ה-7 באוקטובר היא מאבדת את המנדט שלה בכל יום מחדש",
"הם בורחים מהגדרת מדיניות ברורה ושיח על היום שאחרי, מנהלים את המדינה כאילו זה חשבון טיקטוק ומדברים לבייס, עסוקים בלייקים ופוליטיקה קטנה, מוסתים על ידי קיצוניים וזה עולה ויעלה לנו בחיי אדם. מעולם הפער לא היה גדול יותר בין העם הנפלא שלנו, לבין הממשלה. העם שלנו הבין מיד את גודל השעה, שם את המחלוקות בצד והוכיח שהוא יודע להתגייס, יודע להתאחד, יודע לאלתר, יודע לבצע ויודע לנצח. יש בנו את הכוחות לשקם ולרפא, לקום מהאסון ולכתוב את הפרק הבא בתקומת ישראל".
 
"זה לא יכול לקרות עם הממשלה הנוכחית. היא נשארה תקועה בשישה באוקטובר. להתנהלות המופקרת שלה יש מחיר כבד. משלמים אותו החטופים, משלמים אותו החיילים, משלמים אותו העקורים, משלם אותו המשק הישראלי, משלמים אותו כל אחד ואחת מאיתנו, אנחנו והילדים שלנו. כל יום שעובר, מעמיק את הבור וידרוש חודשים של תיקון".
 
מארגון "שומרות ושומרים על הבית המשותף" נמסר: "תחת המסווה של 'יחד ננצח' יש מי שעושה פעולות חד צדדיות שפוגעות בכל היבט והיבט של אפשרות לשיקום, או לפחות התמודדות אחרי המחדל הנוראי של השבת הארורה. אנחנו מבקשים מה שביקשנו כל השנה האחרונה, הסכמות רחבות, חשיבה מאחדת וממשלה מיטיבה. אנחנו קוראים נגד מה שקראנו נגדו כל השנה האחרונה – שיסוי, פילוג, מגזריות, קיצוניות, משיחית. אנחנו יוצאים לרחוב כי אין ברירה כי אי אפשר לשתוק יותר. אנחנו יוצאים כי הגיעו מים עד נפש, כי אנחנו מבקשים ומבקשות תיקון אמיתי. כי בלי שתהיה פה רוח חדשה אנחנו לא רואים עתיד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא רוצים בחירות
    יהודי גאה. 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רוצים בחירות לא רוצים בחירות לא רוצים בחירות לא רוצים בחירות לא רוצים בחירות לא רוצים בחירות לא.
    סגור
  • 1.
    סיגלית חזקי ואמצי. (ל"ת)
    אריק 01/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור